L'Ajuntament de Palafrugell ha realitzat durant la primera meitat del 2019 un total de 64 actes de denúncia en matèria de residus. Aquesta xifra representa un 85% del total d'actes que es van aixecar durant tot l'any 2018, un total de 75. Les denúncies s’han realitzat tant a particulars com a empreses, majoritàriament per l'abandonament de residus a fora dels contenidors corresponents o per una mala segregació i utilització dels serveis de recollida.
Durant el darrer any l’Ajuntament ha estat treballant intensament per millorar la gestió de residus al municipi i conscienciar la població de la importància de fer un bon reciclatge i separació de les escombraries. D’entre les mesures dutes a terme, en destaquen el reforçament del servei de recollida de trastos i mobles augmentant la freqüència de pas durant tot l'any, la millora qualitativa de la recollida amb els tancats destinats als contenidors, la creació d’un equip de dues informadores de carrer, un campanya amb plafons informatius i la intensificació de les mesures sancionadores contra l'incivisme. Actualment s'està preparant una millora del servei que consistirà en reforçar les recollides als nuclis de platja durant l'estiu.
D’altra banda, amb la constitució del nou Consistori també es va decidir crear una nova regidoria de Via pública, que integrarà la gestió de la neteja viària i la gestió de residus. L'àrea de Medi ambient s'ocuparà de la resta d'aspectes relacionats amb la protecció del medi ambient i campanyes de sensibilització.