Ábalos inaugura l'A-2 Sils-Maçanet i anuncia la propera licitació del desdoblament fins a Tordera

Foment també preveu que el tram Vilademuls-Orriols estigui enllestit l'abril de 2019

  • ACN
    Fotos: ACN
  • El ministre de Foment, José Luis Ábalos, al centre, durant l'acte d'inauguració del tram de l'A-2 entre Sils i Maçanet. ACN
    El ministre de Foment, José Luis Ábalos, al centre, durant l'acte d'inauguració del tram de l'A-2 entre Sils i Maçanet
    Fotos: ACN

Foment ha inaugurat avui el tram desdoblat de l'N-II (A-2) entre Sils i Maçanet de la Selva. El ministre, José Luís Ábalos, ha presidit l'acte recordant que en aquest tram, de 2,75 km, s'hi han invertit gairebé 24,5 MEUR. Ábalos ha insistit en les dificultat dels treballs pel què fa a la seva "enginyeria" i també per la necessitat de fer compatible les obres amb la circulació de vehicles durant tot el temps que ha durat l'actuació.

Els treballs en aquest tram van començar a finals de desembre de 2014. Aquell mateix any es va posar en servei el que hi ha entre Sils i Caldes de Malavella. El ministre ha anunciat avui que entre els mesos de desembre i gener trauran a licitació el desdoblament pendent entre Vidreres i Tordera, que comptarà amb una inversió de 27 MEUR i que el tram Medinyà-Orriols estarà enllestit la primavera de 2019. En aquest sentit, des de Foment han recordat que els terrenys d'aquesta zona han patit diversos despreniments "per la climatologia" i que això ha retardat els terminis.

Ábalos també ha insistit que "això no acaba aquí" i que el Ministeri té diverses prioritats a les comarques gironines. Entre elles, el desdoblament de l'N-II al nord fins a la Jonquera (Alt Empordà), la prolongació de l'A-26 entre Besalú i Cabanelles (que està en projecte i tindrà una inversió estimada de 58 MEUR), la variant d'Olot i actuacions per millorar la seguretat a Ordis i Llançà (Alt Empordà).

El ministre ha assegurat que l'Estat vol incrementar les inversions a Catalunya en matèria d'infraestructures però ha reiterat que cal "un gran pacte", en referència a l'aprovació dels pressupostos.

Dos carrils per sentit

El tram que s'ha inaugurat avui ha consistit en la construcció de dues calçades amb tres carrils per sentit entre els enllaços i dos per sentit entre l'enllaç de Sils i el final del tram de connexió amb l'A-2.

També s'han aixecat tres viaductes per salvar el traçat de les rieres dels Pins, el reg Clar i el rec Sorrer. A més, s'han fet treballs de restauració ambiental i d'integració paisatgística en tot l'àmbit d'actuació.

Amb els projectes anunciats, queda pendent el calendari per desdoblar el tram nord fins a la Jonquera, excepte als municipis de Bàscara i Pont de Molins, on s'hi preveuen dues noves variants. A partir de Tordera, en canvi, el Ministeri va renunciar a fer l'obra per l'elevat cost i s'hi faran actuacions de millora.

La FOEG denuncia lentitud

Per la seva banda la FOEG ha volgut recordar avui que l’any 1995 l’aleshores ministre d’obres públiques Josep Borrell, ja va anunciar el desdoblament integral de nord a sud de l’N-II. "Encara que la inauguració dels menys de 3 quilòmetres sigui una bona notícia, no amaga el greuge que suposa la lentitud en el conjunt de les obres per a la competitivitat de les comarques gironines", han apuntat.

En la recent celebració dels seus 30 anys, la FOEG va presentar un document que recollia les principals demandes dels sectors i empreses associats a la Patronal. Una reivindicació comuna va ser la manca d’inversió en infraestructures.

En aquesta línia, es destacava la conveniència de disposar d’un baixador a l’aeroport que el convertiria en el primer del sud d’Europa connectat a l’alta velocitat, així com el desdoblament d’algunes carreteres.

En aquest sentit, la FOEG demana al Govern que segueixi amb el tram Medinyà-Orriols i que torni a considerar el desdoblament de la N-II entre Sils i Tordera.