Més de 170.000 usuaris han utilitzat aquest estiu el servei de WiFi gratuït a les platges de Lloret

El sistema cobreix més de 2,5 km de platja i suporta més de 870.000 connexions

Per segon any consecutiu l'Ajuntament de Lloret a Mar (Selva) ha contractat el servei de WiFi màrqueting d'Evertelis. Aquest servei és un projecte innovador i pioner a la demarcació de Girona que ha posat en marxa i ha creat íntegrament l’enginyeria en telecomunicacions de Lloret de Mar.

El Wifi marketing consisteix en abastir a l’usuari d’una connexió Wifi totalment gratuïta a canvi de visualitzar la pàgina de benvinguda durant 15 segons. Aquesta pàgina és utilitzada per l'Ajuntament per oferir informació municipal com per exemple l’agenda d’activitats o esdeveniments especials com el Lloret Night Shopping, el Festival MontPhoto o el Clon Festival. El servei de Wifi Màrqueting també ha estat utilitzat per diferents empreses com el parc aquàtic Water World,  Catamaran Sensation (Creuers d'esbarjo) i Disco St. Trop. En aquests casos el portal de benvinguda de la xarxa WiFi s’ha destinat a oferir continguts publicitaris i promocions especials.

La xarxa WiFi s'ha desplegat per cobrir la totalitat de la platja de Lloret, platja de Fanals i un punt de la principal zona comercial de la vila. Des del 15 de maig fins al 15 d’octubre han utilitzat la xarxa a la Platja de Lloret 170.496 usuaris, amb una mitjana diària de 3.899 usuaris. Aquests usuaris han realitzat un total de 874.077 connexions generant una transferència de dades de 52 TeraBytes (TB). Totes aquestes connexions i trànsit de dades han sigut possibles gràcies a 21 punts d'accés d’alta gama preparats per transmissions d’àudio i vídeo en entorns d’alta densitat d’usuaris.

Amb les dades obtingudes aquest estiu queda plasmada la consolidació i el bon funcionament d'aquesta iniciativa posada en marxa el 2017. D'aquesta manera Lloret de Mar aconsegueix crear un nou canal de comunicació i cobrir una necessitat tecnològica cada cop més demandada tant pels turistes com pels lloretencs. Això suposa un pas de gegant en el camí de Lloret cap a convertir-se en una Smart Destination, objectiu prioritari del pla operatiu de turisme.