Els bitllets pel TAV que unirà Figueres i París sortiran a la venda el 12 de novembre

L'alcalde de Figueres proposa una solució de consens per al nom de la nova estació provisional

Tot i que en un principi la francesa SNCF havia anunciat que aquest dimecres ja es podrien comprar els bitllets per Internet, al final caldrà esperar encara un mes per adquirir-los. Segons ha comunicat la companyia ferroviària a l'Ajuntament de Figueres, serà a partir del 12 de novembre quan el tiquets sortiran a la venda.

Els primers trens francesos que uniran Figueres i Perpinyà amb alta velocitat començaran a circular a finals d'any. En concret, el 12 de desembre. La intenció és que hi hagi dos trens diaris que cobreixin el recorregut. La circulació d'aquests trens permetrà posar en servei el tram internacional del TAV, que s'estén al llarg de 44 quilòmetres i que comprèn el túnel del Pertús.

Tot i que la concessionària TP Ferro va acabar la infraestructura el febrer del 2009, des d'aleshores no hi circula cap tren. El motiu és el retard que acumulen les obres de l'alta velocitat entre Barcelona i la frontera francesa, que executa el Ministeri de Foment.

Els dos trens diaris que entraran en servei a partir del desembre permetran anar des de París fins a Figueres. Tot i això, no tot el recorregut es farà en línia d'alta velocitat, perquè entre Montpeller i Perpinyà encara no hi ha vies del TAV.

Després de creuar el túnel del Pertús, els trens francesos acabaran el recorregut a l'estació provisional de Vilafant. La continuïtat del viatge fins a Girona o Barcelona serà impossible fins, com a mínim, l'any 2012, moment en què es preveuen acabar les obres del TAV en aquests trams. Un cop arribin a l'estació provisional, els viatgers que vulguin continuar el viatge cap al sud hauran de canviar de comboi.

Solució de consens

L'alcalde de Figueres, Santi Vila, també s'ha referit aquest dimecres a l'estira-i-arronsa que mantenen Figueres i Vilafant perquè l'estació provisional del TAV es conegui amb el nom de cada municipi. Mentre Figueres defensa la capitalitat de l'Alt Empordà com a motiu per posar el nom de la ciutat a l'equipament, Vilafant sosté que l'estació es troba dins el seu terme municipal i que, per això, el nom del poble també s'ha de recollir en el cartell.

Vila ha volgut evitar més enfrontaments, i ha proposat una solució de consens; és a dir, que la nova estació porti el nom dels dos municipis. 'Jo crec que el territori sabrà consensuar perfectament un nom que inclogui tant la ciutat de referència com el municipi que acull l'estació', ha indicat l'alcalde. I hi ha afegit: 'Sinó, lesionaríem el paper que ha de jugar l'estació'.