Inicien la rehabilitació de les passeres i el contradic del port de Llançà per evitar esfondraments

Els treballs duraran sis mesos i han obligat unes 400 embarcacions a amarrar a altres ports de la Costa Brava

Les obres iniciades aquest dilluns tenen com a principal objectiu substituir les actuals passarel·les 'deteriorades per l'ambient marí', segons ha explicat Ferràndez. Des de fa gairebé deu anys que el Club Nàutic va començar a detectar esquerdes en el formigó de les passarel·les. I, cada vegada, és més elevat el risc d'esfondraments. 'L'octubre de l'any passat, vam patir l'esfondrament d'un tram de passarel·la', explica el gerent del Club Nàutic.

Segons Ferràndez, les actuals passarel·les construïdes als anys 80- estan fetes de manera que hi ha molt poc gruix de formigó recobrint l'armadura. Aquesta manca de gruix fa que els ferros de l'armadura es rovellin amb el contacte constant del medi aquàtic. Amb el rovellament, el ferro es dilata i perd la forma, provocant així esquerdes en el formigó. Les esquerdes acaben convertint la passarel·la en una plataforma poc estable i perillosa.

Per tal d'evitar esfondraments, el club ha decidit substituir tots els trams -passarel·les nàutiques i contradic del port- construïts amb sistema per unes plataformes noves de formigó i de fusta. 'El formigó de les noves passarel·les està molt més reforçat i la plataforma és molt més resistent a l'ambient marí', assegura Ferràndez. Segons el gerent, les noves passarel·les tindran una durada aproximada de vida d'uns cinquanta anys. 'Les que tenim ara ens han durat uns vint', diu Ferràndez.

La primera fase de les obres ha començat aquest dilluns a primera hora. Un equip de tècnics submarinistes han iniciat les tasques de reparació dels pilars de les passarel·les. Per altra banda, un grup d'electricistes ha desmuntat la instal·lació elèctrica de les actuals passarel·les.

El Club Nàutic preveu que les obres durin aproximadament sis mesos. Durant aquest períodes, unes 400 embarcacions del club han d'amarrar a diferents ports de la Costa Brava. 'La majoria d'embarcacions ha anat cap a Porbou, Port de la Selva, l'Escala, Roses i l'Estartit', diu Ferràndez.

El cost dels treballs és d'1.600.000 euros. Una quantitat que han assumit íntegrament els prop de 500 socis que té el club.