Faciliten intèrprets per a persones sordes a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà de Girona

Aquest nou servei permetrà a les persones amb problemes auditius anar a fer tràmits

El delegat del Govern, Jordi Martinoy, ha explicat que aquesta experiència és pionera ja que no hi ha cap altra institució que ofereixi un servei d'intèrprets al col·lectiu de sords. Per tant, la Generalitat s'ha imposat un termini de tres mesos per avaluar el funcionament d'aquest servei que s'ha posat en marxa de la mà de la Federació de Sords de Catalunya (Fecosa). 'Passats tres mesos i avaluant la resposta de les persones sordes ens plantejarem augmentar o reajustar el servei', ha explicat el delegat del Govern, Jordi Martinoy.

Una intèrpret estarà a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà de la Generalitat tots els dilluns de 10 a 11 del matí i de 16 a 17 hores de la tarda. D'aquesta manera, qualsevol persona sorda que vulgui anar a demanar informació en aquestes franges horàries podrà adreçar-se sola a l'edifici de la Generalitat perquè allà ja es trobarà un intèrpret que l'ajudarà a entendre's amb el funcionari a qui ha de demanar la informació.

Segons ha explicat el delegat del Govern, aquest servei busca que la relació amb l'administració sigui 'més càlida' i que no hi hagi barreres 'de cap tipus' per a les persones sordes que vulguin fer qualsevol tràmit a l'edifici del Govern.

Des de la Fecosa, el seu president, Antonio Martínez, ha celebrat la iniciativa de Girona i ha demanat a les altres delegacions territorials que segueixin el seu exemple. Segons dades de la federació, a Girona hi ha unes 800 persones sordes.