El cicle ''Off Liceu'' clourà divendres una segona edició amb grans assistències

S'ha superat el 80% d'ocupació

El Gran Teatre del Liceu clou el proper divendres 1 de juny a les 20h la segona edició del cicle de concerts Off Liceu – Diàlegs musicals. Després del sold out aconseguit el passat 13 d’abril, la previsió és superar el 80% d’ocupació després de la darrera sessió de divendres. Tot un èxit d’assistència que corrobora la necessitat de seguir sacsejant la creació musical arribada d’arreu del país i amb un ampli ventall estilístic. La directora artística del Liceu, Christina Scheppelmann, destaca que “aquests resultats artístics i reaccions del públic confirmen les nostres intencions quan vam crear l'Off Liceu, que ha resultat ser un excel·lent punt de partida i amb recorregut de cara el futur”.

La darrera nit de l’Off Liceu l’obrirà l’1 de juny Núria Giménez (Barcelona) amb No more words, un projecte amb música electrònica, la veu de la soprano Elena Copons i el vídeo de Dan Browne que aborda la sobrecàrrega informativa  que pateix la societat actual amb un espai sonor intens que deixa entreveure una veu que ens recita un text d’Allan Poe. El relleu l’agafarà Arnau Tordera I (Tona) amb la nova creació Paganini Terminator i les interpretacions d’Esther Pinyol (arpa), Arnau Burdó (teclats i electrònica) i el mateix Tordera (veu i guitarra elèctrica). La nit la clourà Tomás Peire (Barcelona) amb la peça inèdita Hillary, un llibret i escena de Jordi Pérez Solé i interpretació d’Elena Copons (soprano), Alex Rodríguez Flaqué (violoncel) i Lucas Peire (piano) que reflexiona sobre l’instant en què la candidata a la presidència pren consciència que ho ha perdut tot, contra pronòstic, i contra la pitjor opció possible. La presentació serà a càrrec del periodista David Guzmán.

Off Liceu ha reunit 12 compositors i 12 estils per donar cabuda al Foyer a una programació complementària a la cartellera principal del Liceu. Una forma “d’oferir una gran varietat estilística i d’estimular la curiositat del públic cap a obres de qualitat i de creació del futur”. Un projecte que, en la mateixa línia, ha fet un pas més enllà del format de concert tradicional, facilitant l’acostament entre els autors, els intèrprets i el públic. Una forma d’incentivar el diàleg entre aquestes tres parts i trencar esquemes relacionats amb la música contemporània.