Grup Miquel canvia el nom per General Markets Food Iberica

El seu objectiu és "reforçar" la internacionalització de la companyia

El Consell d'Administració de Bright Food Group Spain, accionista majoritari de les empreses que formen el Grup Miquel, ha aprovat el canvi de denominació social per convertir-se en General Markets Food Iberica (GM Food Iberica). La decisió, que es formalitzarà en les properes setmanes, s'emmarca en l'aposta per a la internacionalització i la consolidació del projecte de la companyia per posicionar-se com a líder del mercat horeca espanyol. En aquest sentit, Grup Miquel ja va fer un salt endavant amb l'obertura de la nova planta logística de 21.000 m2 a Torrejon d'Ardoz (Madrid). L'empresa, la més gran de les comarques gironines, considera que aquesta nova infraestructura és un dels "eixos principals" per tal de mantenir-se com un dels líders en aquest mercat.
 
Des de la companyia destaquen que el canvi de nom "reforça" la visibilitat de Grup Miquel a l'estranger, especialment després de la posada en marxa d'una societat a Shanghai a finals de 2017. Des de fa tres anys, l'empresa és propietat del gegant Bright Food de capital 100% xinès. Des d'aleshores s'ha fixat convertir-se en plataforma permanent d'exportació de productes des del sud d'Europa cap al mercat asiàtic. Actualment factura 1.100 MEUR i té contractades 2.400 persones.

La companyia, fundada el 1925, té sis seus repartides per tot Espanya i és líder en el mercat horeca espanyol gràcies als 67 centres que disposa, a més de la divisió de Foodservice. Així mateix, també aposta pel negoci de 'retail' amb l'expansió del model de supermercat de proximitat sota les marques de SUMA i Proxim, amb més de 600 establiments arreu de l'Estat.