L'empresariat gironí reivindica l'aeroport com a alternativa per descongestionar el Prat

Vilobí d'Onyar està preparat per atendre més trànsit aeri

L'empresariat gironí ha reivindicat l'aeroport de Vilobí d'Onyar (Selva) com a "alternativa per descongestionar" el Prat davant conflictes com el d'Eulen. Les Cambres de Comerç, les patronals i el Fòrum Carlemany, agrupades sota el paraigües del Grup Impuls per Girona (GiG) recorden a Aena que la terminal està preparada "per atendre més trànsit aeri". I no només en el cas de "circumstàncies excepcionals", com en el cas de les cues als filtres de seguretat del Prat, sinó també "per integrar el creixement de noves connexions de les companyies que ja hi operen". El GiG reclama a l'Estat que resolgui el conflicte laboral, perquè "la situació afecta de manera negativa" la imatge de les comarques gironines (ja que molts turistes aterren o s'enlairen des del Prat per anar després cap a la Costa Brava o l'interior de la demarcació).

Els empresaris gironins recorden que les cues als filtres de seguretat també afecten "un bon número de turistes i ciutadans" que utilitzen l'aeroport de Barcelona "per sortir o entrar" de la demarcació "durant el mes d'agost".

Les cambres, la patronal i el Fòrum Carlemany reclamen a l'Estat que trobi "fórmules més efectives per solucionar" que els problemes al Prat es repeteixin "en un futur". I aquí, el GiG no s'està de retreure obertament a Aena que el de Barcelona "ha estat l'únic aeroport de la trentena" on Eulen hi presta servei "on s'està produint aquesta afectació tan important".

Vilobí d'Onyar, una alternativa

Els empresaris demanen que "davant aquest tipus de situacions excepcionals" com la de Barcelona, es tingui en compte l'aeroport Girona-Costa Brava. "Cal pensar que pot ser una alternativa per descongestionar l'aeroport del Prat en cas de necessitats derivades de conflictes similars", recull el comunicat.

El GiG subratlla que la terminal de Vilobí està "preparada per atendre més trànsit aeri". No només "per circumstàncies especials", sinó també per acollir noves connexions d'aquelles companyies que hi operen. "Així com també d'altres que vegin Girona com un aeroport on sempre és més àgil el procés operatiu", indica l'empresariat.

Per últim, el Grup Impuls per Girona critica l'actual model de gestió dels aeroports, i reclama de nou que el territori hi tingui veu i vot. "El GiG sempre ha defensat l'establiment d'un sistema més descentralitzat, que no s'ha arribat a implementar per la política que ha liderat el govern estatal", subratlla.