Els alcaldes gironins es mostren decebuts i escèptics amb el ministre José Blanco

Tenen poca confiança en les declaracions d'ahir provinents del ministeri de Foment

A mitjans de juliol el ministre de Foment, José Blanco, va anunciar la retallada en infraestructures que rescindia el contracte de la futura autovia entre Medinyà i Orriols, en concret, prop de tres quilòmetres d'autovia a cavall entre el Gironès i l'Alt Empordà, i on s'havia de connectar la futura circumval·lació de Girona.

També seguien aturades les obres entre les localitats de Sils i Caldes de Malavella, on la constructora va fer fallida l'estiu del 2009, i entre Maçanet de la Selva i Sils, on els treballs també estaven pendents de tornar a ser adjudicats ja que la constructora va renunciar al contracte després d'un canvi de traçat.

A principis d'agost, el conseller Nadal va destacar que el govern espanyol estava disposat a reprendre algunes de les obres que va aturar per la crisi. I així ho ha confirmat aquest dijous el ministre de Foment que ha anunciat la continuïtat de les obres entre els dos trams de Maçanet de la Selva i Caldes de Malavella, sense fer referència a l'autovia entre Medinyà i Orriols.

Escepticisme i decepció

Les reaccions a la demarcació de Girona no s'han fet esperar. Per una banda, els alcaldes del sud de les comarques gironines s'han mostrat satisfets però alhora escèptics per la represa de dos trams de la futura A-2 entre Maçanet i Caldes de Malavella.

L'alcalde de Caldes de Malavella, Joan Colomer (PIC), ha destacat que la continuïtat dels treballs 'és el que toca' ja que fa temps que les obres haurien d'haver acabat. Tot i això Colomer s'ha mostrat escèptic i ha remarcat que 'fins que no comencin les obres continuarà la preocupació'. Segons ha destacat l'alcalde de Caldes les previsions apunten que aquest tram podria estar acabat a finals del 2011.

D'altra banda, els alcaldes del nord de les comarques gironines han mostrat la seva decepció per la decisió del ministre Blanco. L'alcalde de Sant Julià de Ramis, Narcís Casassa (PSC), ha destacat que sense la incorporació de la part nord, les obres que es reprendran seran un 'pedaç'. A més, Casassa ha explicat que no veu la llum al final del túnel, i que la carretera està 'maleïda' ja que fa anys que hauria d'estar desdoblada.

'Camp de batalla'

Des que les obres a la futura autovia A-2 entre Medinyà i Orriols estan aturades, la zona ha quedat empantanegada amb estructures començades i moviments de terra sense acabar. Casassa ha remarcat que sembla 'un camp de batalla', així com l'alcaldessa de Vilademuls, Dolors Rovirola (CiU), que ha afegit que aquest tram ara és un 'desastre'.

Per la seva banda, Rovirola també ha remarcat que caldrà fer pressió perquè el ministeri de Foment afegeixi el tram nord a la represa de les obres. A més, Rovirola ha considerat una 'greu inconveniència' que el govern espanyol hagi deixat 'penjades' aquests treballs que ja estaven en marxa i que en canvi hagi aprovat començar les obres per construir el pont sobre el riu Ter.

Una obra per Girona, Catalunya i l'estat espanyol

D'altra banda, el president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, ha explicat la satisfacció 'a mitges' de l'anunci de Blanco per a les comarques gironines. També ha remarcat que el ministeri de Foment canvia d'opinió 'contínuament' i que per això, fins que no vegin que les obres comencin no estaran satisfets.

A més, Espadalé ha destacat la importància d'aquesta obra no només per les comarques gironines sinó també per Catalunya i l'estat espanyol.