Arrenca el Girocamping més internacional amb 130 expositors

Es potencien les jornades, dedicades en aquesta cinquena edició a la sostenibilitat i es creix en espai

La cinquena edició de Girocamping, la Fira del sector del càmping i parcs de vacances única en les seves característiques a l’Estat espanyol, ha obert avui les seves portes amb el repte de mostrar les darreres novetats del sector i de continuar el camí per aconseguir posar el càmping “de moda” a Catalunya. La Fira, organitzada per l’Associació de Càmpings de Girona, se celebra del 2 al 5 de març al Palau de Fires de Girona, amb 130 expositors i un gran nombre d’activitats. Els primers dos dies està adreçada als professionals i el cap de setmana a tot el públic.

La inauguració d’aquest matí ha anat a càrrec de l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas; el president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Pere Vila, el director executiu de l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat, Patrick Torrent, i el president de l’Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra.  En els seus parlaments les autoritats han destacat la gran innovació del sector, el gran lideratge i esforç dels càmpings gironins per crear productes nous i també la seva excel·lència i exemple de model sostenible.

Girona es converteix un any més en el gran aparador del món del càmping. L’edició de Girocamping d’aquest any reuneix expositors de tot l’Estat espanyol i de diferents països europeus com França, Portugal i Itàlia. A més, la regió italiana del Vèneto és la destinació convidada de Girocamping. Precisament l’Associació de Càmpings de Girona va organitzar el passat mes de setembre una visita a aquesta zona italiana per conèixer de prop els càmpings que s’hi ubiquen que també tenen una gran qualitat i han rebut importants reconeixements internacionals.

Girocàmping s’han convertit en un referent del sector del càmping i dels parcs de vacances del sud d’Europa. S’organitza amb la col·laboració de l’Ajuntament de Girona, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i l’Agència Catalana de Turisme. És l’única fira del sector amb el format mixt, tant pel professionals com per als clients dels càmpings amb  caravanes, autocaravanes bungalous i accessoris, entre d'altres.

Jornades centrades en la Sostenibilitat

Una de les principals novetats són les jornades destinades als professionals que es potencien. Aquest any estan centrades en la Sostenibilitat tenint en compte que el 2017 és l’Any Internacional del Turisme Sostenible. Així, demà divendres 3 de març, s’han previst dues taules rodones amb representats del sector públic, privat i acadèmic experts en aquesta matèria. La primera taula rodona es durà a terme a les 11h amb el títol: “Càmpings, com a preservadors del litoral català”; i a les 12h, es farà la segona taula rodona amb el títol: “Aigua i càmpings, dos partners per a la Sostenibilitat”. A més, a les 13h es durà a terme una ponència a càrrec dels responsables d’ACSI, una influent editorial holandesa especialitzada en el sector del càmping.

D’altra banda, per avui al migdia s’ha organitzat el cinquè Networking  entre estudiants de la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona i les empreses, institucions i ens de promoció del sector. Aquest Networking està organitzat per segon any conjuntament per la UdG i l’Institut escola d’Hostaleria i Turisme de Girona. Avui a la tarda es durà a terme un WorkShop entre els responsables dels càmpings associats i les empreses proveïdores del sector que col·laboren amb l’Associació.

130 expositors

El Saló reuneix 130 expositors amb la voluntat de ser i la Fira s’ha amplia. En total hi ha 11.200 metres quadrats, 1.200 més que l’any passat. Per primera vegada, a la part exterior hi ha carpes amb autocaravanes, caravanes i accessoris de càmping. A més, la cinquena edició de Girocamping potencia també les activitats destinades al públic. El Palau de Fires de Girona s’ha transformat en un gran càmping amb tota l’oferta d’activitats que es pot trobar en aquestes instal·lacions.  La recreació, que s’aconsegueix amb espais verds, arbres i altres elements, fa que els visitants puguin viure per unes hores tota l’oferta que es poden trobar en un càmping, envoltats de natura, i amb activitats i diversió per a tota la família. Hi ha diferents espais tematitzats amb elements que recreen les quatre estacions de l’any ja que hi ha un bon nombre de càmpings que obren tots els mesos.

Per aconseguir que el visitant pugui viure l’experiència d’una estada en un càmping hi ha, entre altres activitats, desfilades de mascotes de càmpings, tallers de globoflexia, pallassos, circuït de ponis, castells inflables i minidisco. A la fira també hi hau una part de menjar amb  Food trucks. A Girocamping  es poden veure les últimes novetats  i tendències del sector. Les empreses que hi exposen  presenten els nous models de bulagows, mobilhomes i autocaravanes.

Fira de referència

Girocamping ofereix la possibilitat als visitants de viure una autència experiència del món del càmping. El fet que aquesta trobada ofereixi un gran nombre d’activitats i una recreació de tot el que es pot trobar en un càmping: com són caravanes, tendes de campanya, habitatges mòbils, bungalows, remolcs de caravanes, la fa molt atractiva per al públic familiar.

La fira té com a objectiu donar a conèixer el  món del càmping, sobretot a l’Estat Espanyol on només el cinc per cent dels turistes són campistes. L’objectiu de Girocamping també és mostrar que el càmping és el destí ideal per a unes vacances, o una escapada en família,  ja que en aquests establiments s’hi poden trobar instal·lacions esportives, parcs  infantils, activitats d'animació i grans espais verds perquè els nens puguin passejar, anar  en bicicleta i tot això en un entorn natural, privilegiat i segur.

Premis Jaume Genover i Roig

El premi Jaume Genover i Roig, que es concedeix en honor de qui va presidir durant 22 anys l’Associació de Càmpings de Girona a empresaris del sector amb una trajectòria destacada, arriba aquest any a la quarta edició. Genover, que el 2010 va rebre la Medalla al Mèrit Turístic de Catalunya i va dedicar tota una vida al sector amb una aposta clara per la qualitat de l’oferta, va morir el febrer de 2012 als 78 anys. Jaume Genover i Roig va ser el pioner en promoure els càmpings gironins a Europa. L’Associació de Càmpings de Girona li ha volgut fer un reconeixement amb uns premis que porten el seu nom i que es lliuraran en el decurs del sopar de gala que es durà a terme el dijous 2 de març.  Fins ara han rebut aquest guardó Josep Suñé, propietari dels càmpings Las Dunas i l’Escala; Josep Lumbreras, propietari dels càmpings Internacional de Palamós i el Pla de la Torre de Calonge, que va morir l’octubre passat. Lumbreras  va ser durant més de 30 anys secretari de l’Associació així com de la Federació Catalana de Càmpings i de la Federació Espanyola. També ha rebut aquest premi Josep Albert Banús, propietari del càmping Internacional de Calonge.

Reconeixements internacionals

Els càmpings gironins tenen una gran qualitat i estan reconeguts a nivell internacional. A la demarcació el passat mes de gener nou establiments es van situar entre els millors d’Europa després de rebre a Utrecht (Holanda)  el guardó Topcamping que concedeix l’associació d’automobilistes holandesa ANWB (amb més de 4 milions de famílies associades) i sis establiments van rebre a Stuttgart (Alemanya) el Superplatz que atorga  l’associació d’automobilistes ADAC ( la que té més socis d’Alemanya amb més de 19 milions). Un altre càmping va rebre un premi de la DCC (Deutscher Camping Club), a Essen (Alemanya) aquest mes de febrer.

Importants inversions

Els càmpings de les comarques gironines continuen impulsant inversions de gran relleu per mantenir al dia les instal·lacions d’acord amb la demanda dels clients, fins i tot en època de crisi, i aconseguir atraure cada cop més turisme de qualitat. En els darrers tres anys  han invertit  45’5 milions d’euros per consolidar-se com a grans parcs de vacances i com a oferta turística capdavantera . El sector genera 8 milions de pernoctacions l’any i és un dels que creen més ocupació a l’estiu, amb uns 6.500 treballadors, una xifra que s’ha incrementat en els darrers anys .

Potent pla de promoció

Els càmpings gironins han engegat aquest any una potent campanya de promoció amb l’objectiu d’adaptar-se als nous models de la demanda turística, obrir nous mercats, i donar a conèixer l’oferta i l’alt nivell de les instal·lacions. Les línies generals d’aquest nou pla de promoció passen, sobretot, per reforçar les accions online amb un portal web totalment renovat  amb l’objectiu és aconseguir doblar el nombre de visites  i arribar a les 250 mil  l’any  per tal de redirigir-les cap als càmpings associats i que es tradueixen en un increment del nombre de reserves. A més, s’ha editat una nova guia amb l’especialització dels càmpings gironins i s’ha acordat mantenir la presència a fires de relleu del sector. Aquesta campanya, en la qual s’invertirà uns 300 mil euros, es du a terme en col·laboració amb el Patronat de Turisme Girona Costa Brava i l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat i Turespaña.

L’Associació de Càmpings de les comarques de Girona és la més antiga d’Espanya, compta amb 72 associats (més del 80 per cent dels càmpings de les comarques de Girona) i ofereix unes 120.00 places d’allotjament. El total de places d’allotjament de càmpings de la demarcació és de 135.000, una xifra que situa al sector com la primera oferta turística reglada.