Begur instal·larà càmeres de vigilància per millorar la seguretat

S'ha assignat una partida de 150.000 euros als pressupostos de 2017

L’Ajuntament de Begur té pel 2017 instal·lar càmeres de vigilància a diversos punts del municipi amb l’objectiu de reforçar la feina de la policia local en la millora de la seguretat ciutadana, a més de prevenir i detectar qualsevol acte delictiu.

El consistori ha aprovat, dins el pressupost municipal de l'any vinent, una partida de 150.000 euros per tirar endavant l’estudi i l’adquisició de tot el nou servei, que estarà centralitzat a la seu de la Policia Local. “Les càmeres s’instal·laran en punts estratègics després d’analitzar la seva millor ubicació i garantir que no vulneren el dret a la intimitat dels ciutadans”, ha recordat l’alcalde, Joan Loureiro.

El nou govern ha decidit tirar endavant el servei de videovigilància davant l’èxit que està tenint en altres municipis, com pot ser el cas de Castell-Platja d’Aro, que ho aplica des de fa ja dos anys, aconseguint una reducció important del nombre de robatoris en domicilis i en vehicles. “Els experts diuen que redueix moltíssim els robatoris i altres activitats delictives”, ha dit l’alcalde, que també pot ajudar a impedir, per exemple, els abocaments de runes il·legals. Però també per millorar la feina a la Policia Local. “El nostre compromís és facilitar la feina als policies”, ha afegit Loureiro, que recorda l’orografia complexa del municipi i el gran nombre d’urbanitzacions. En aquesta línia, l’alcalde es planteja treballar amb xarxa amb les altres policies i els Mossos.

Ara, el següent pas, serà encarrerar l’estudi, que marcarà el nombre de càmeres i la seva ubicació per millorar la seguretat i prevenir. Generalment, els emplaçaments de les càmeres es fan als accessos als nuclis urbans i a les urbanitzacions, com es pot veure a altres municipis de la comarca, i que és el que es marca ara també Begur. I després caldrà veure la seva aplicació, que, com en altres casos, s’ha anat fent per fases arran del seu cost.

A més, abans de la seva entrada en servei, caldrà aconseguir, obligatòriament, la corresponent autorització  administrativa  prèvia  de la Direcció General d’Administració de la Seguretat del Departament d’Interior de la Generalitat, amb l’informe favorable de la Comissió de Control de Dispositius de Videovigilància de Catalunya. Segons la reglamentació actual, les càmeres policials han d’estar senyalitzades amb cartells. A més, es recorda que la majoria d’elles no graven so i que les imatges  es destrueixen al cap d’un mes.