La 55a Fira de Mostres ha superat els 94.000 visitants

El certamen ha assolit els objectius marcats

Les sensacions que ja s'entreveien el passat 1 de novembre, quan la 55a Fira de Mostres tancava portes, ara ja s'han concretat amb xifres. El d'aquest 2016 ha estat un certamen que ha trencat amb una tendència a la baixa de públic que s'arrossegava des del 2014.

"Portàvem dos anys amb caigudes del número de visitants d'entre el 4 i el 5%, un percentatge que ara hem remuntat clarament", ha subratllat Coralí Cunyat. En concret, aquest any el certamen ha arribat a créixer fins a un 11,22% en públic, i durant els cinc dies que ha durat fins a 93.998 persones s'han passejat pels estands repartits entre el Palau de Fires, les carpes exteriors i l'espai de la Devesa (l'any passat, van ser-ne 84.516).

A l'hora de fer valoracions, com en qualsevol fira, les xifres de públic són un bon indicador. Però al seu costat també hi ha el balanç que en fan els 385 expositors que hi han pres part (i que aquest 2016 han contractat fins a un 14% més de superfície per als estands). A tots ells se'ls ha passat una enquesta, que han respost 160 de les empreses, i que permet posar percentatges a les sensacions i concloure, com subratlla Cunyat, que "s'han complert objectius".

Més del 60% compleixen objectius

D'entrada, la directora ha destacat "la fidelitat" dels participants (el 44% fa més de cinc anys que exposen a la Fira de Mostres). I entrant ja a parlar de dades més econòmiques, Coralí Cunyat ha desgranat tota una sèrie de respostes al voltant del certamen. Així, més del 60% de les empreses assegura haver complert els seus objectius, durant els cinc dies de fira algunes han arribat a fer un volum de negoci superior als 10.000 euros i –una altra dada important- gairebé vuit de cada deu expositors (el 78%) asseguren que repetiran el 2017.

A més, també hi ha un 18% de les empreses que ja han fet saber que contractaran més superfície per als seus estands (entre d'altres, les de maquinària industrial). Tot plegat fa que, a l'hora d'atorgar una valoració final a la Fira de Mostres, la majoria dels expositors es decantin per posar-li bona nota. En concret, un 41% la valora amb un 'Molt bé' i un 48% amb un 'Bé'. I aquí, també hi ha un salt respecte l'edició anterior (perquè l'any passat, aquests percentatges van ser, respectivament, del 24,75 i del 60,39%).

"Aquesta és la meva primera Fira de Mostres com a directora; i la sensació que en tinc és molt bona", ha destacat Cunyat. A més, la directora també ha volgut posar l'accent en què del certamen n'ha nascut l'embrió per a "noves activitats i salons" que es poden concretar els propers mesos. Entre aquests, un dedicat al món de les mascotes, un altre al bricolatge decoratiu o un tercer a l'interiorisme.

Presència a les xarxes socials

Durant el balanç, Coralí Cunyat també ha volgut posar l'accent en un altre dels objectius que s'han complert: atraure públic jove cap a la Fira de Mostres. I aquí, el termòmetre que ha permès concloure-ho és la presència a les xarxes socials. Entre d'altres, 2.891 persones s'han baixat l'aplicació de la fira (una descàrrega que permetia accedir al certamen gratuïtament), hi ha hagut 61.700 impressions al Twitter i fins a 124.846 al Facebook.

"Hem estat molt actius a través de les xarxes, fent càpsules de vídeo cada dia; només per posar un exemple, amb el 'hashtag' #FiradeMostres s'han arribat a fer 1.483.168 impressions en total", ha dit Coralí Cunyat. "Per tant, moltíssima gent que ens ha seguit a través de les xarxes, entre els quals el públic jove a qui ens volíem dirigir aquest any", hi ha afegit la directora de Fira de Girona.