Xavier Sánchez: 'No faré servir telèfons mòbils durant una bona temporada'

Orange li va cobrar 1.000 euros per una trucada que no va realitzar

  • Detall de l'import © ACN
    Detall de l'import © ACN
  • Xavier Sánchez, amb la factura de més de 1.000 euros a la mà © ACN
    Xavier Sánchez, amb la factura de més de 1.000 euros a la mà © ACN

Cada vegada que dóna un cop d'ull a l'última factura de telèfon, Xavier Sánchez no pot reprimir una ganyota. Encara se sorprèn quan veu que la companyia Orange li va facturar 1.022,72 euros (IVA inclòs) per una trucada de 0 segons feta al seu mateix telèfon mòbil. A més d'aquesta, a la factura també s'hi relacionen tres trucades més, cap de les quals arriba al segon de durada, i que suposadament s'havien fet des de l'estranger.

La cosa, però, no s'acaba aquí. I és que, segons consta a la factura, a l'hora en què es va fer la costosa trucada aquest veí de Torroella de Montgrí tenia el mòbil apagat. En concret, Xavier Sánchez es trobava a 9.000 metres d'alçada, a dins d'un avió que volava amb destinació a Kiev (Ucraïna).

De la sorpresa del primer moment, però, Xavier Sánchez aviat va passar a la indignació. I és que, quan es va posar en contacte amb el servei d'atenció al client d'Orange per resoldre l'equívoc, la companyia insistit en què havia de pagar l'import referenciat.

'El més sorprenent és que no entraven en raó i m'exigien que pagués l'import', relata Xavier Sánchez. I hi afegeix: 'Apart que la trucada durava 0 segons i que jo tenia el telèfon apagat i ho podia demostrar, ells no veien l'error; m'explicaven qüestions tècniques, com si em volessin fer creure que els gats volessin, i no entraven en raó'.

Batallant en va

El veí de Torroella de Montgrí va estar batallant durant més de deu dies en va. 'A ells només els interessava l'import de la factura, tant se'ls en dóna el que senti el client i només volen cobrar', relata Sánchez. 'Aquesta és la indefensió que tenim els usuaris davant aquests monstres de companyies', considera.

Per a més Inri, aquest mateix mes de juliol el veí de Torroella va rebre una segona factura, corresponent a una altra línia que havia contractat amb la companyia. En aquesta, Orange li carregava l'import d'una vintena de missatges de mòbil (SMS) que s'havien enviat de manera automàtica a contactes de la seva agenda. I cap d'ells tenia un sol caracter de text.

Després de no obtenir solucions, Xavier Sánchez va decidir associar-se a una associació de consumidors i usuaris, Facua. El veí de Torroella de Montgrí els va demanar que emprenguessin accions per a la defensa dels seus drets.

Sense mòbil

Un cop Facua ha intervingut, la companyia Orange ha assumit l'error i s'ha compromès a resoldre'l. Xavier Sánchez, però, de moment manté el seu mòbil apagat. De fet, no el porta ni al damunt. Explica que encara no ha decidit si es canviarà o no de companyia, però el que sí que té clar és que no farà servir el mòbil durant una bona temporada.

'Estic decebut, i això que era client des de fa dos o tres anys; parlaré amb la companyia perquè m'assegurin que no torni a passar, però a hores d'ara em qüestiono moltes coses', explica. I conclou: 'A hores d'ara, no faré servir el telèfon durant una bona temporada'.