Rep una factura de mòbil de més de 1.000 euros per una trucada de 0 segons feta a sí mateix

En el moment que pressumptament va fer la trucada es volant en un avió cap a Kiev amb el mòbil apagat

Els maldecaps per aquest veí de Torroella de Montgrí van començar aquest passat mes de juliol quan va rebre la darrera factura de telèfon mòbil. La companyia amb qui té contractat el servei, Orange, li carregava l'import de quatre trucades suposadament fetes des de l'estranger al seu mateix mòbil.

Segons consta a la factura, totes les trucades duraven 0 segons i una d'elles ascendia a 1.022,71 euros (866,70 amb el 18% d'IVA). El veí de Torroella de Montgrí va trucar ràpidament a la companyia perquè corregissin l'error. A més d'explicar-los que era impossible que es truqués a ell mateix, o que una trucada de 0 segons tingués un cost tan elevat, Xavier Sánchez els va dir que en el moment en què s'hauria fet la trucada ell tenia el mòbil apagat.

En concret, es trobava a 9.000 metres d'alçada, a dins d'un avió que volava amb destinació a Kiev. Tot i això, segons explica, els teleoperadors d'Orange li van insistir en què hauria de fer efectiu l'import, argumentant que el seu mòbil podria estar encès i s'hauria pogut fer la trucada.

Però l'embolic que va viure aquest gironí no s'acaba aquí. Aquest mateix juliol, Xavier Sánchez va rebre una segona factura, corresponent a una altra línia que havia contractat amb la companyia. En aquesta, Orange li carregava l'import d'una vintena de missatges de mòbil (SMS) que s'havien enviat de manera automàtica a contactes de la seva agenda. I cap dels missatges tenia un sol caracter de text.

Després que Orange es negués a corregir l'error, Xavier Sánchez va decidir associar-se a una associació de consumidors i usuaris, Facua. El veí de Torroella de Montgrí els va demanar que emprenguessin accions per a la defensa dels seus drets.

Assumir l'error

Un cop Facua ha intervingut, la companyia Orange ha assumit l'error. De fet, la companyia ha explicat a l'associació que 'la incidència que ha afectat l'usuari es deu, efectivament, a un error dels nostres sistemes que ha afectat a un número molt limitat de clients'. Orange indica, també, que l'equívoc ja 's'havia detectat i s'estava corregint'.

Tot i això, aquesta no és la impressió que li ha quedat a Xavier Sánchez. I és que, només tres dies abans que Orange es posés en contacte amb Facua, la companyia telefònica va enviar un correu al veí de Torroella de Montgrí demanant-li que pagués la factura 'en un termini no superior a cinc dies'.

Ara, la companyia a fer saber a l'associació que, a més de posar-se en contacte amb Sánchez, també parlarà amb la resta d'afectats –segons Orange, quatre clients més- 'per informar-los del problema, dir-los que la factura no és vàlida, que s'emetrà la correcta i, per suposat, demanar-los disculpes per les molèsties'.