Geis condiciona el pressupost a més seguretat i neteja a la Rambla i el Barri Vell

La portaveu de Junts exigeix al govern "mesures immediates" davant el sensellarisme

Segueix El Gerió Digital a Google

La portaveu de Junts a Girona, Gemma Geis, reclama "accions immediates" a la Rambla i al Barri Vell per asseure's a negociar el pressupost del 2027 amb l'equip de govern. En concret, exigeix que hi hagi més patrullatge policial, un pla de xoc de neteja i actuacions coordinades per atendre el sensellarisme. Per a Geis, la presència d'agents a peu de carrer ha de ser "visible i constant" i, pel què fa a la neteja, proposa que cada dia un equip d'operaris repassi el Barri Vell a les vuit del matí per treure la "brutícia que s'acumula durant la nit". Per obrir la negociació dels comptes, a més, la portaveu de Junts també reclama a l'alcalde, Lluc Salellas, que demani a la Generalitat incrementar els efectius dels Mossos d'Esquadra a la ciutat.

La portaveu de Junts ha reiterat que està disposada a asseure's a negociar el pressupost de l'any que ve amb Guanyem i ERC. Però posa condicions per fer-ho i reclama que l'equip de govern les compleixi. Són mesures "immediates i concretes", subratlla Gemma Geis, amb una primera fase centrada a la Rambla i al Barri Vell.

Geis explica que la preocupació per la seguretat i l'estat de l'espai públic es viu en diferents indrets de Girona: al Barri Vell i la Rambla, a Santa Eugènia i a l'Eixample, així com en punts concrets la plaça Josep Pallach. "Hem escoltat veïns i comerciants i sabem que l'Ajuntament ha de donar resposta als problemes que viuen cada dia", afirma.

La primera demanda de Geis és més presència policial a peu a la Rambla i patrullatge regular pel Barri Vell. "No n'hi ha prou amb actuacions puntuals: cal una presència visible i constant, que permeti prevenir problemes i que els veïns sàpiguen que hi ha algú a qui recórrer", defensa.

La portaveu de Junts i candidata a l'alcaldia també reclama una intervenció coordinada davant les situacions de sensellarisme, amb la participació dels serveis socials i sanitaris. Geis insta l'alcalde a reclamar a la Generalitat, de manera immediata, més recursos d'atenció especialitzada en salut mental i addiccions. "No podem girar l'esquena a les persones que necessiten urgentment atenció ni deixar que veïns i comerciants carreguin sols amb problemes que requereixen una resposta de diverses administracions", assegura.

Pla de xoc de neteja

Geis considera que la seguretat també implica tenir una ciutat endreçada i un espai públic en condicions. Per això, demana un pla de xoc de neteja a la Rambla i als punts del Barri Vell on durant la nit s'acumula brutícia. La proposta és que cada dia, a les vuit del matí, hi actuï un equip abans que comenci l'activitat, i que la neteja sigui sostinguda. També reclama revisar els bancs i el mobiliari urbà i substituir-los quan calgui. Segons la informació de què disposa, Geis afirma que l'estat de salubritat d'alguns bancs de la Rambla podria comportar un risc per a la població.

Pel que fa als Mossos d'Esquadra, Geis demana que l'increment del nombre d'agents del cos es tradueixi també en més efectius per a Girona. "Si el cos ha augmentat el nombre d'agents, demanem que una part d'aquest reforç arribi a la ciutat i es noti als nostres carrers", assenyala. La portaveu insta l'alcalde a reclamar a la Generalitat els recursos que Girona necessita.

Geis subratlla que aquestes mesures són les condicions per obrir la negociació. Un cop a la taula, Junts hi plantejarà les seves propostes per als pressupostos. "Seure a negociar no vol dir donar un xec en blanc ni comprometre el nostre vot. El govern ha de demostrar que està disposat a actuar", afirma la portaveu de Junts. I conclou: "La Rambla i el Barri Vell no poden esperar; si el govern vol negociar amb Junts, que comenci a donar resposta als problemes de la gent. Si no ho fa, que no ens esperi per fer-se la foto".