Controlat l'incendi en un taller de camions a Porqueres

El risc d'explosió ha obligat a confinar els centres escolars propers

Ja està controlat l'incendi originat aquest dimecres en un taller de camions a Porqueres (Pla de l'Estany). Els bombers remullen a aquesta hora els punts calents a l'interior de la nau, que ha quedat completament calcinada.

L'avís del foc s'ha rebut a les 11.18h del matí. En aquell moment, a l'interior de l'empresa transportista Sergasa hi havia un gerent i dues administratives treballant, a més de dos camions.

El risc d'explosió per l'existència de dipòsits de gasoil subterranis ha obligat les autoritats a extremar les mesures de precaució i s'ha decidit confinar els centres escolars més propers i tallar trams de la carretera C-66 i N-150. Fins a quinze dotacions de bombers han treballat en l'extinció del foc, que ha estat ràpid i ha provocat una densa columna de fum, ben visible des de la llunyania. Encara no s'han determinat les causes de l'incendi però s'apunta a un curtcircuit.

Ampliació:

A les 11.18h del matí, els Bombers han rebut un avís d'incendi en una nau industrial de Porqueres. Concretament, al taller de camions de la companyia transportista Sergasa. Es tracta de l'antiga seu de les firmes can Callís i Don Pollo. El gerent de l'empresa de transports i dues administratives han estat els que han donat la veu d'alarma en veure flames dins de la nau. Han sortit il·lesos i pel seu propi peu de l'edifici.

Minuts més tard, a les 11.32h, ha arribat procedent de Banyoles la primera de les quinze dotacions de Bombers que han treballat per sufocar l'incendi, que ha devorat ràpidament el sostre i part de les parets, fetes d'uralita. La qual cosa ha generat una densa columna de fum, ben visible des de la llunyania. "El foc no ha estat especialment virulent, però sí molt ràpid", ha detallat el cap d'Emergències de la regió de Girona, Enric Cano.

Afectació en la nau més propera

Els agents han hagut de fer front a l'incendi que, per l'efecte de radiació, també ha afectat la nau més propera, propietat de l'empresa constructora Salvador Segarra. Per precaució, s'ha procedit a retirar tot el material que hi havia acumulat al seu interior. Finalment, només s'han produït danys a les finestres i part del sostre d'aquest altre edifici.

Mesures de precaució

El que més ha preocupat, però, el cos de bombers ha estat l'existència de dipòsits subterranis de gasoil i oli al taller de camions de Sergasa. La possibilitat d'una explosió ha obligat a confinar, durant prop de dues hores, els centres escolars més propers. També s'han tallat trams de la C-66 i l'N-150 durant uns 40 minuts. Les autoritats municipals recomanen encara ara a les persones amb problemes respiratoris que no s'apropin al lloc del foc.

La nau, de grans dimensions, té una superfície de 25 x 50 metres. Al seu interior, hi havia dos camions, la caixa d'un tràiler, una pila de pneumàtics, un paler amb bateries i una moto. L'estructura ha quedat malmesa però el responsable de Sergasa, Pere Vilà, ha afirmat que els danys podrien haver estat majors si el foc s'hagués originat de nit, perquè aleshores acostuma a haver-hi una quinzena de vehicles dins del taller. "Afortunadament, molts camions estaven repartint a aquella hora i no es trobaven dins de la nau", ha declarat.

Un cop l'incendi ha estat controlat, els empleats i gerents de l'empresa s'han acostat al taller, acompanyats pels bombers i la companyia asseguradora, que ha d'avaluar els danys materials ocasionats. Entre cendres i desfeta, els treballadors han recollit el material informàtic que es trobava a l'oficina, l'únic espai que no s'ha vist afectat per les flames.

Visiblement emocionat, el responsable de Sergasa, empresa familiar que va obrir el 1974, ha explicat que diverses companyies de Porqueres els han ofert allotjament per als vehicles i un espai perquè puguin desenvolupar-hi tasques d'administració fins que, a poc a poc, es recuperin de l'ensurt. "Avui és dia de Corpus, i Déu ens ha ajudat. Ningú ha estat ferit", ha dit Pere Vilà.

Origen desconegut

Els bombers seguiran remullant els punts calents de la nau fins assegurar-se que no quedin brases. Treballen també per esclarir l'origen del foc. De moment, desconegut, tot i que apunten un curtcircuit elèctric com a possible causa.