Lluís Sala: 'Hem intentat crear un comitè de rutes però no ha tingut èxit'

El director de l'Aeorport vol que les institucions i Aena facin promoció conjunta

El director de l'Aeroport de Girona, Lluís Sala, ha demanat a les institucions gironines que facin un pas endavant i treballin de la mà d'Aena per buscar fórmules conjuntes de promoció i comunicació de les instal·lacions. Segons diu, l'escenari ha canviat tant pel que fa a la gestió aeroportuària amb la privatització parcial d'Aena, com també per la situació que viu l'aeroport en els darrers anys amb una pèrdua significativa de passatgers.

Per això, creu que és el moment d'aprofitar "el coneixement mutu i la confiança" per buscar una fórmula de col·laboració estable que permeti unificar els esforços que ara es fan per separat. "Ens coneixem suficientment, ens tenim confiança i tots tenim el mateix objectiu, per tant és el moment de treballar en productes de promoció i comunicació conjunta", ha manifestat.

Per exemple, Sala assenyala que des de fa quatre anys Aena té una estratègia de bonificacions i màrqueting suport i apliquen descomptes a les companyies si ofereixen noves rutes. Paral·lelament, les institucions fa anys que treballen per promocionar les instal·lacions a través de l'Associació per a la Promoció i el Desenvolupament de les Comarques Gironines (AGI), formada per la Generalitat, la Cambra de Comerç de Girona i la Diputació. Una de les funcions d'aquest organisme és captar companyies interessades en volar des de Girona i pagar campanyes de promoció de la destinació al país d'origen.

El director de l'aeroport ha lamentat que, contràriament al que passa a l'aeroport del Prat, a Girona no ha funcionat la fórmula del comitè de rutes. "Ho hem ofert diverses vegades però no ha tingut èxit", lamenta Sala, que afegeix però que sempre ha sentit "un important recolzament" per part de les institucions gironines. En el cas de Barcelona, el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (CDRA) està format per Aena, la Generalitat, la Cambra de Comerç de Barcelona i l'ajuntament de la capital catalana i té com a objectiu promocionar l'aeroport.

Gestió al marge de la política

La setmana passada, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va explicar des de Roses que la conselleria aposta per una gestió integrada dels aeroports del Prat, Girona i Reus, amb la participació d'ajuntaments i cambres de comerç locals. La voluntat és crear una taula amb els tres aeroports catalans més importants, per gestionar tots els elements vinculats a la xarxa aeroportuària i que no només es dediqui a captar noves companyies.

Preguntat sobre el futur de la gestió dels aeroports catalans, Sala creu que la política ha d'estar al marge de la gestió aeroportuària. "Els aeroports s'han de gestionar absolutament des d'un punt de vista empresarial i d'eficàcia econòmica, han de ser independents de l'entorn polític en el que ens movem, aquest és el futur", ha remarcat.

Esperant notícies del baixador

El director de l'Aeroport de Girona també està a l'espera que es desencalli el projecte per fer un baixador del TAV a tocar de l'aeroport. El projecte ja està redactat i la Generalitat –que pagarà l'obra- està a l'espera de l'autorització d'Adif. La setmana passada, el conseller Josep Rull lamentava que Adif seguia "bloquejant" l'obra.

Sala assegura que el projecte és molt positiu per a l'aeroport gironí, ja que aposta per la intermodalitat i acosta les instal·lacions de Vilobí d'Onyar a Barcelona. "Disposar de l'alta velocitat va en la línia de potenciar l'aeroport perquè ens connecta de manera ràpida amb Barcelona", ha manifestat.