L'app dissenyada a Girona, 'MyLife' aconsegueix 1.500 descàrregues en 48 hores

Serveix per compartir moments importants de forma privada

L'empresa gironina Lideralia ha tret al mercat una aplicació que permet compartir els moments més importants de la vida de l'usuari amb qui vulgui i de forma privada. En només 48 hores ja s'han fet 1.500 descàrregues i la previsió és arribar a les 15.000 a finals de setmana. Amb el nom de MyLife, ve a ser una xarxa social privada pensada per recopilar aquells moments únics de forma cronològica en format de fotografies, enllaços i comentaris.

L'empresa es va crear fa dos anys i s'ha finançat a través de microinversions que li han permès recollir 1,2 MEUR per tirar endavant les seves idees. Lideralia també ha dissenyat una altra xarxa social, Alife, dedicada a compartir aquells records de persones que han mort. Actualment té més de 50.000 usuaris arreu del món. L'aplicació es va presentar oficialment el 2 d'abril i des de llavors s'han fet 1.500 descàrregues i la previsió és arribar a les 15.000 a finals de setmana. Es tracta d'una xarxa social privada que permet recopilar i compartir moments únics de forma cronològica amb les persones escollides per l'usuari. Permet compartir fotografies, enllaços i comentaris però només en els cercles escollits per l'usuari.

El director de Lideralia, l'empresa que l'ha ideat, "és com portar la teva vida a la butxaca". Segons Jordi Martínez, es tracta de la primera xarxa social que permet "unir" diferents generacions, tant fills, com pares o avis, amb un nexe en comú com són els records.

Mylife és una aplicació gratuïta, tot i que si es vol la versió Premium (sense límit de continguts), té un cost de 4,99 euros al mes. Permet gestionar l'herència virtual a la xarxa (què fer amb els perfils en cas de defunció) i nomenar hereus.

Lideralia és una start-up amb seu al Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona que es va crear l'any 2014. Els seus projectes es financien a través de la microinversió col·lectiva, és a dir, petits inversors que fan aportacions d'entre 1.000 i 4.800 euros. Ens els primers sis mesos, van aconseguir 970.000 euros. A hores d'ara ja han aconseguit 1,2 milions per finançar els seus projectes.

Una altra aplicació amb bona acollida

L'empresa també ha dissenyat una altra xarxa social, Alife, que permet compartir records de persones que han mort. A més, dóna l’opció de crear aquests perfils de manera pública o totalment privada, ja que connecta només a aquells que el coneixien i manté, d’aquesta manera, tota la privacitat que vulguin els usuaris. La xarxa ja té més de 50.000 usuaris arreu del món. Alife va rebre, el desembre passat, l’Or en la categoria “Tecnologia /user experience” dels premis Inspirational 2015.