La Generalitat dóna a conèixer l'adequació de Palamós als requisits Schengen en una fira de Florida

El certamen se celebra fins dijous i el Govern hi participa amb l'objectiu d'atraure noves companyies

La fira Seatrade Cruise Global 2016 (l'antiga Cruise Shipping Miami) se celebra des d'avui i fins al 17 de març a Fort Lauderdale, a Florida. És el principal punt de trobada de les companyies de creuers d'arreu del món amb els ports, els operadors turístics, els socis i els professionals de la indústria. Aquest any, la Generalitat hi participa amb els ports de Palamós, Roses i també el de Sant Carles de la Ràpita.

Durant els dies del certamen, els responsables de les diferents destinacions i del sector turístic intercanviaran experiències amb fins a tretze companyies de creuers diferents. En concret, Carnival, Crystal, Disney, Holland America, Norwegian, Paul Gauguin, Princess, Royal Caribbean, Saga Shipping, Seabourn, Silversea, The World i Windstar.

La Generalitat aprofitarà el certamen per donar-hi a conèixer les obres d'adequació de l'estació marítima de Palamós als requisits Schengen, que permetran que el port baixempordanès sigui punt d'entrada i sortida de turistes que vénen de fora de l'espai comunitari. "Aquesta condició obre la possibilitat a l'embarcament i desembarcament de viatgers, dóna projecció internacional i reforça el sector turístic a la Costa Brava", indica el Govern.

Captar noves companyies

A través de l'empresa pública Ports de la Generalitat, la fira de Florida servirà per intentar captar noves companyies cap a Palamós, aprofitant la volada que li donarà el fet de ser frontera exterior Schengen. Les obres a l'estació marítima, que van començar aquest febrer, tenen dues fases. Coincidint amb l'inici de la temporada de creuers, a l'abril s'acabarà la primera, la d'ampliació de l'edifici.

En concret, un cop finalitzin els treballs, l'estació tindrà 255 metres quadrats de superfície. La seva façana serà homogènia per conservar al màxim la distribució original, i incorporarà un porxo per donar aixopluc als passatgers.

Després d'aquesta primera fase, s'haurà d'executar la distribució de l'interior. Bàsicament, els espais es dividiran per encabir la segregació de controls segons la procedència dels creueristes i les dependències destinades als diferents cossos policials.

A la fira americana, Ports de la Generalitat hi promocionarà Palamós i Roses sota el paraigües de la marca Costa Brava Cruise Ports. L'objectiu, segons assegura la Generalitat, és "ajudar a posicionar els ports i les seves destinacions en el mapa, per fidelitzar companyies i buscar-ne de noves". La marca creuerística unifica els esforços de Generalitat, ajuntaments, Patronat de Turisme i Cambra de Comerç amb l'objectiu d'impulsar no només Palamós i Roses com a escales de creuer, sinó també de difondre'n tot el ventall d'activitats culturals, històriques, gastronòmiques, esportives i d'oci que acompanyen les destinacions.