El quart Girocamping obre les portes amb el repte d'atraure més turisme de proximitat

La directora general de Turisme insta el sector a "no adormir-se"

139 expositors, més de 1.100 professionals inscrits i quatre dies de certamen. La quarta edició del saló Girocamping ja és una realitat. La fira s'ha inaugurat oficialment aquest migdia, en un acte que ha servit per posar de relleu el potencial dels càmpings. "Durant els últims anys, aquest sector s'ha desenvolupat d'una manera increïble; els càmpings no només són allotjaments, sinó també llocs on gaudir d'experiències", ha subratllat la directora general de Turisme.

Marian Muro ha assegurat que, d'ençà de la primera edició, el Girocamping "ha superat expectatives" i l'ha posat com a exemple d'un sector "consolidat i de qualitat". La directora general també ha aprofitat la inauguració per avançar perspectives de cara a la temporada turística del 2016. "Si no canvia res, les perspectives són molt bones, perquè la situació geopolítica és favorable; però no ens adormim i continuem reinventant-nos", ha dit.

Per la seva banda, el president de l'Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra, ha posat l'accent en l'apartat professional del certamen. Gotanegra ha recordat la "importància" dels networkings que s'hi celebraran, ja que permetran posar en contacte "empresaris del sector amb estudiants" (que poden ser possibles perfils a l'hora de cobrir vacants de feina).

El president de la Diputació, Pere Vila, ha subratllat el potencial turístic que tenen les marques vinculades a les comarques gironines. I l'alcalde de la ciutat, Albert Ballesta, ha reptat els turistes a "trencar amb el tabú d'entrar en un càmping, perquè són llocs adequats per passar-hi unes molt bones vacances".

Precisament, aquest 2016 el Girocamping s'ha fixat el repte de servir com a plataforma perquè el sector atregui més turistes de proximitat. No només catalans sinó també de la resta de l'Estat. I és que, actualment, només el 5% escullen els càmpings per passar-hi les vacances.

Un 20% més de superfície

Any rere any, el Girocamping ha anat creixent, bé sigui en expositors o activitats. Aquest 2016, a més, ho fa en superfície. El saló guanya 1.500 metres quadrats (un 20% més) i passa a tenir-ne fins a 7.800, que se subdivideixen entre els espais del Palau de Fires i dues carpes exteriors (on hi ha autocaravanes, caravanes i accessoris de càmping).

Dels 139 estands amb què compta, en destaca l'increment d'empreses franceses que participen al certamen. En total, n'hi ha una desena (la qual cosa suposa un augment del 50% respecte la tercera edició).

Seguint la línia de l'any passat, el Girocamping recrea una ciutat de vacances a l'interior del palau de Fires perquè, al costat de l'oferta, el visitant també pugui viure l'ambient d'un càmping. El saló s'obre al públic en general (sobretot, famílies) però també té un apartat específic per a professionals. Aquí, per exemple, s'hi portaran a terme dos networkings i un workshop per posar en contacte empresaris, proveïdors i estudiants de la UdG (que poden ser possibles perfils a l'hora de cobrir vacants de feina).

Aquesta nit, durant el sopar de gala que se celebra en paral·lel al certamen, es lliurarà també el tercer premi Jaume Genover i Roig. El guardó reconeix la trajectòria d'aquells empresaris que s'han dedicat a impulsar el sector del càmping gironí. El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, presidirà l'acte.