Les pluges i les males previsions meteorològiques castiguen l''Olot x2'

S’ha notat un descens de visitants als carrers i s’han registrat anul·lacions d’última hora

Les pluges i les males previsions meteorològiques pel temporal d’aquest cap de setmana han passat factura a la quarta edició de la campanya promocional ‘Olot x2’. En concret, “l’alarmisme” creat arran de la borrasca de pluja, neu i vent ha provocat anul·lacions de última hora i han fet que l’ocupació als hotels i cases de turisme rural del municipi i de la zona passessin del ple complet al 75 o 80 per cent. Tot i això, els 135 establiments - entre restaurants, hotels i comerços- adherits de la campanya han continuat oferint productes seguint el lema de dos per un. La vintena d’activitats paral·leles com concerts, visites guiades o concursos han atret un gran nombre de públic.

La majoria dels visitants eren veïns de les comarques barcelonines com Osona, l’àmbit metropolità o de la demarcació gironina. El regidor de Promoció Econòmica de la ciutat, Estanis Vayreda, assenyala que des del 2011, l’ocupació mitjana anual al municipi ha passat del 35% al 48%. L’any passat la campanya va tenir un impacte econòmic de 350.000 euros, 1.000 persones es van allotjar als hotels i cases rurals de la comarca i els restaurants van servir uns 9.800 àpats. Unes xifres que, segurament, no es tornaran a repetir en aquesta quarta edició que més aviat ha estat passada per aigua. Més enllà de les pluges que han caigut durant tot el cap de setmana, les males previsions meteorològiques han “alarmat” els visitants segons Vayreda i durant la setmana passada i a última hora, els hotels i establiments han registrat diverses anul·lacions. Un fet que ha provocat que les ocupacions a la ciutat hagin baixat del ple complet – tal i com havien notificat al consistori una setmana abans de l’esdeveniment- a un 75 o 80 per cent.

Tot i que les xifres reals no es coneixeran fins d’aquí uns dies, des de l’ajuntament han notat una disminució del nombre de visitants pels carrers del municipi. Una davallada que sembla que no ha afectat gaire els comerços que han suplert la disminució de visitants de fora la vila per l’augment de les compres que han fet els veïns de la ciutat. “La gent coneixia les ofertes, sabia que hi havia dos per un, i no s’han deixat perdre l’oportunitat”, ha comentat Vayreda.

En aquest sentit, el regidor ha lamentat “l’alarmisme” que s’ha creat arran del temporal de neu, pluja i vent que s’esperava pel cap de setmana i que, finalment, ha passat de puntetes per les comarques gironines enfarinant el Pirineu gironí. “Es pot entendre que calia prevenir però a nosaltres ens ha afectat negativament”, ha afegit.

A part dels hotels, restaurants i comerços; durant tres dies el municipi ha acollit una vintena d’activitats complementàries com concerts, visites guiades, passejos amb burro o concursos per a les parelles de bessons. En aquest darrer cas, s’ofereix una estada gratuïta per a ells i un acompanyant. “L’espectacle de Lax’n’xics ha estat un èxit total com també les visites guiades o les portes obertes als museus que han assolit un gran nombre de públic”, ha explicat Vayreda.

Ara, el consistori es reunirà amb els sectors implicats per analitzar aquesta quarta edició i veure què es pot fer i millorar de cara a properes edicions. “Si cal seguir aquesta línia o quines modificacions podem implementar”, ha avançat. Pel que fa als visitants, la gran majoria eren veïns de les comarques barcelonines com Osona, el Vallès Oriental, Maresme o l’àrea metropolitana de Barcelona. També s’hi han apropat ciutadans de les comarques gironines.

Increment d’ocupació mitjana anual

“Aquesta mena de campanyes són molt beneficioses, les vam arrencar durant la crisi econòmica per atreure més gent, potenciar la desestacionalització del turisme i superar l’impàs entre el carnaval i les vacances de Setmana Santa”, ha comentat el regidor. Un objectiu que, segons Vayreda, han aconseguit i, a més, han pogut posicionar la Garrotxa i sobretot la ciutat d’Olot com a destinació familiar i de natura.

Segons les dades aportades pel consistori municipal, l’any 2011 la ocupació mitjana anual a la ciutat es situava en el 35%. L’any passat es trobava al 48%. “És un gran creixement i creiem que durant el gener i el febrer d’aquest 2016 podem arribar a superar el 50%”, ha conclòs.