La Costa Brava i el Pirineu gironí es promocionen com a lloc de turisme de negocis a Abu Dhabi

Quatre empreses britàniques d’esdeveniments ja s’han interessat per l’oferta

El Costa Brava Girona Convention Bureau del Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona ha participat per primer cop aquests dies en la jornada de treball, la Confec Red, que s’ha fet a Abu Dhabi (Emirats Àrabs). Del 4 al 6 de febrer, s’han reunit amb vint representants d’agències, empreses i associacions del Regne Unit i Irlanda que busquen noves destinacions i infraestructures – fora de les grans capitals i ciutats europees- per poder celebrar reunions, congressos i esdeveniments.

El president del Patronat de Turisme, Ramon Ramos, assenyala que el projecte d’assistir a aquesta trobada va sortir com iniciativa dels mateixos empresaris aplegats dins de la institució i comenta que estan “molts satisfets” amb els resultats obtinguts. En concret, quatre empreses d’esdeveniments britàniques ja han fet la petició formal per poder realitzar els seus congressos en aquest territori gironí. Tal i com assenyalen des del Patronat de Turisme Costa Brava Girona el ‘workshop’ Confec Red 2016 és un dels principals esdeveniments organitzats pel sector del turisme de reunions, esdeveniments, congressos i incentius del Regne Unit i Irlanda, dos dels sectors i mercats clau per a la Costa Brava i el Pirineu gironí. Per això i per primer cop, el Patronat va decidir desplaçar-se fins a Abu Dhabi per reunir-se amb una vintena d’agències especialitzades, empreses i associacions britàniques que buscaven nous productes i destinacions per proposar als seus clients.

“S’hi va amb una agenda tancada i nosaltres estem molt satisfets de la resposta que hem rebut”, ha explicat Ramos. L’oferta de reunions i esdeveniments de la Costa Brava i el Pirineu de Girona aglutina més d’un centenar d’entitats i empreses gironines dedicades a aquest sector turístic: el turisme de negocis. Fa tres anys que el patronat treballa per donar a conèixer aquesta vessant i és ara quan comencen a veure els primers resultats positius. Fins al moment, les empreses dedicades a aquest àmbit s’han promocionat a través de reunions personals o amb representants d’agències diverses com CWT Meeting &Events, Capita Travel & Events o Sanofi Pasteur, entre d’altres.

“Tothom coneix molt Barcelona però es queden sorpresos quan els expliquem que a tocar, a poca distància, hi ha tot un ventall de productes i una oferta turística impressionant”, ha comentat Ramos. En concret, les jornades que s’han fet als Emirats Àrabs han servit per promocionar-se i, al mateix temps, han ajudar a arrencar alguns negocis. En concret, quatre empreses d’esdeveniments britàniques han fet la petició formal per poder realitzar els seus actes en aquesta zona gironina. “Es tracta d’empreses variades, una de les quals vol fer un congrés per a 1.500 persones”, ha detallat el president del Patronat de Turisme.

I és que, tal i com asseguren des de l’ens, el mercat britànic és prioritari per a la Costa Brava. Es tracta d’un sector que cada cop més s’interessa per realitzar en aquest indret presentacions de nous productes o sopars de gala. “Donen molta importància a l’oferta gastronòmica i a la programació d’activitats i, sobretot, els preus que són molt competitius”, ha assenyalat Ramos.
De cara al futur, des del Patronat assenyalen que volen aprofitar la tirada de Barcelona per continuar posicionant-se en aquest sector turístic, més dedicat als negocis i les reunions, on, tal i com destaca Ramos, encara “hi ha molt de recorregut”.