La companyia Scandjet unirà l'Aeroport de Girona amb set ciutats sueques de maig a novembre

Posen a la venda més de 17.000 seients i oferiran paquets d'allotjaments i d'activitats turístiques a la Costa Brava

Bones notícies per intentar reflotar la situació de l'Aeroport de Girona. Aquest dijous s'ha presentat l'acord amb la companyia Scandjet Aero, que volarà a l'aeroport de Vilobí de la Selva procedent de set ciutats sueques. Els vols començaran la primera setmana de maig i s'acabaran la primera setmana de novembre. A canvi, Diputació, Cambra de Comerç i Generalitat faran campanyes de màrqueting al país escandinau per valor de 60.000 euros.

Inicialment, hi haurà dues rutes setmanals i només durant l'octubre pujaran a sis. La companyia no operarà a l'agost ja que a Suècia ja hi ha escola i també perquè els suecs és el mes que menys viatgen perquè al seu país fa bon temps. Les ciutats sueques que estaran connectades amb Girona són Kristianstad, Gotteborg, Kalmar, Karlstad, Ume, Lulea i Norrkoping.

Scandjet va crear-se al 2002 i vola a Sicília i també a Croàcia, on transporta fins a 50.000 passatgers l'any. Girona serà la seva primera incursió en el mercat català i també estatal. Segons ha reconegut el president de la companyia, Pavel Maksimovski, l'estat espanyol és la primera destinació de vacances dels suecs, per als quals la marca Costa Brava "és molt coneguda".

Amb perspectives de creixement

Com que la companyia és propietària dels seus avions, el president ha dit que si tenen més demanda de grups tancats o de passatgers en general es plantegen augmentar l'oferta de seients. Aquest 2016 en posen a la venda 17.640. Maksimovski també ha explicat que busquen altres companyies o operadors turístics que facin servir els seus avions mentre estiguin a Girona esperant per fer la tornada cap a Suècia.

Per al 2017 els plans de la companyia és doblar la seva capacitat i sumar noves rutes. L'any vinent, a més, volen començar a volar al març sobretot per facilitar als amants del golf que puguin venir a practicar-lo a les comarques gironines ja que a Suècia en aquella època de l'any els camps estan tancats.
Vols, allotjament i paquets turístics

A banda d'oferir només la modalitat de vol, la companyia també ha tancat un acord amb hotelers de la Costa Brava sud i centre per oferir paquets turístics amb l'allotjament inclòs i també amb activitats de lleure contractades. Pel que fa al preu dels bitllets, estaran a la venda a partir de 99 euros per trajecte.

Treballar per diversificar companyies

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat en funcions, Ricart Font, ha celebrat l'acord perquè afirma que va en la línia de l'estratègia de les institucions, que és la de diversificar el nombre de companyies que operen des de l'Aeroport de Girona. Aquest hivern, per exemple, Ryanair és l'única aerolínia que ofereix vols. Segons ha explicat Font, a la temporada d'estiu ja tenen confirmada la presència de quatre companyies. Ryanair (que oferirà 29 destinacions), Transavia, Jet2 i Scandjet. En total, es passarà de les 38 destinacions del 2015 a 41.

Font reconeix que les estadístiques de l'aeroport gironí són dolentes (el 2015 s'ha tancat per sota dels 2 milions) però assegura que hi ha una dada bona per a l'economia gironina. Segons apunta, cada vegada hi ha més passatgers que arriben a Girona i hi fan estada. Les estadístiques que té l'AGi (formada per la Cambra de Comerç, la Diputació i la Generalitat per impulsar l'aeroport) apunten que al 2010 un 52% dels turistes que aterraven a Vilobí d'Onyar es quedaven a fer vacances a Girona. Al 2015, aquesta xifra ha crescut fins al 62%.

A més, el secretari d'Infraestructures i Mobilitat ha apuntat que hi haurà "bones notícies" per a l'aeroport en els propers mesos ja que estan treballant per tancar nous acords. Tanmateix, no ha desvetllat noms. Pel que fa a les relacions amb Ryanair –que novament retallarà el nombre de destinacions aquest estiu-, Font ha explicat que la companyia irlandesa viu un procés de "plena reconversió" i que estan pendents de la compra d'avions. "Només podem dir que estem oberts per seguir treballant amb aquesta companyia i qualsevol altra per oferir les nostres campanyes de màrqueting i promoció", ha dit.