Pau Miró i Aleix Aguilà revisen la 'Hedda Gabler' d'Ibsen transportant-la al present

L'bra que reflexiona sobre la llibertat, l'ésser humà o la superficialitat de la societat

"La versió de l'Aleix Aguilà conserva l'essència dels personatges originals, la seva potència i complexitat però els porta al present. És una obra sense complexes i que parla de nosaltres, d'aquesta gent que sent que no encaixa i reflexiona sobre què significa exactament encaixar en aquesta societat actual", explica el director de l'obra, Pau Miró.

Una producció plena de contrastos que arrenca amb un estil de vodevil per anar avançant cap a un món més complex, fosc, on es barregen molts gèneres. "De l'aparent frivolitat es passa a una gran profunditat, amb la Companyia Solitària de Teatre ens ha costat molt per poder trobar aquest punt d'equilibri", ha subratllat Miró. Aquesta serà la primera vegada que la formació teatral actua dins del festival tot i que ja s'ha catapultat com una de les grans revelacions del panorama teatral català.

Els encarregats de posar veu als personatges són Pol López, Pau Vinyals i Júlia Barceló que recrea a Hedda Gabler, una dona "molt inestable" tal i com ha explicat l'actriu. "Et posa en una tessitura molt inestable, entre el sí i el no, sempre al límit. Sap tocar unes tecles molt delicades", ha explicat. Per la seva banda Miró subratlla que el projecte també intenta retratar el paper de la dona avui en dia. "Hedda és una dona amb una gran complexitat; hem hagut de picar molta pedra, ella té les coses clares però intenta jugar el joc que es juga dins la societat i s'adona que la màscara que ha de portar és insuportable", ha resumit el director.

L'obra, que s'estrenarà dins del Festival Temporada Alta el proper dilluns 7 de desembre a la Sala Planeta de Girona, compta amb la producció executiva de Júlia Molins i l'escenografia i vestuari de Judit Colomer. En aquesta ocasió, el relat es basa, sobretot, en les relacions personals entre la parella que s'acaba de casar i l'amic d'infantesa i adolescència que arriba d'imprevist per passar el cap d'any.

"Una radiografia de la societat catalana"

"Hi ha un llenguatge actualitzat, surten paraules com twitter i hastag. Ho apropem als nostres temps i també parlem de Catalunya; es fa una radiografia interessant de la societat i del que està passant", ha detallat Miró. En aquesta nova Hedda, tothom segueix un temps accelerat, on les relacions són efímeres i el món, consumista. D'aquí prové el dilema de la protagonista, la seva voluntat de connectar amb si mateixa però que, al mateix temps, queda en un segon lloc per la por d'encarar-se amb la seva pròpia buidor fins al punt que ella mateixa es converteix en la seva opressora.