Bicicletes blanques al costat de les carreteres. És una acció mundial que l'associació vol estendre a la demarcació de Girona. "És una mena d'acord internacional dins del món de la bicicleta que quan hi ha un accident, en el lloc on ha caigut un ciclista, s'instal·la una bicicleta blanca com a recordatori i per evitar, si és possible, que es torni a repetir", ha explicat Corominas.
Ara fa uns anys, ja es va col·locar la primera bicicleta blanca a l'N-141e, més coneguda com a la "carretera de la vergonya", a Montfullà, on una ciclista va perdre la vida l'octubre del 2007 en ser atropellada quan creuava la carretera seguint la via verda. Aquest diumenge, n'han instal·lat dues més, una d'elles a la cruïlla amb Sant Andreu Salou, a la GIV-6741, a la carretera entre Caldes de Malavella i Cassà de la Selva on un ciclista va perdre la vida en topar amb un cotxe a finals de setembre. La segona s'ha col·locat al lateral de la C-31 a Gualta, on un altre ciclista va perdre la vida a finals de juny després de ser atropellat per un camioner que anava begut i drogat.
Corominas assenyala que esperen no haver d'instal·lar més bicicletes blanques a les carreteres gironines. "L'objectiu és eliminar els punts negres però falten infraestructures per poder circular amb seguretat i alternatives factibles", ha assegurat. Segons el president de Mou-te en bici, a la demarcació gironina no han notat un augment dels punts negres però sí que reclamen més senyalitzacions i vies habilitades per al pas de ciclistes. "Els punts negres van lligats a la velocitat i l'estat en què es troben les carreteres; també creiem que caldria una modificació del reglament general de circulació que no s'ha fet en els últims mandats", ha explicat.
Per això, des de l'associació també es sumen al munt de veus que reclamen el desdoblament de l'N-II . D'altra banda assenyalen que des de l'Assemblea Catalana d'Entitats per la Bicicleta (ACEB) s'està demanant un pla estratègic de la bicicleta a Catalunya, tal i com s'havia realitzat ara fa uns anys. "Un marc que defineixi el futur, que marqui que els vorals de les carreteres han de ser separats de la via, tal i com es fa al País Basc", ha explicat Corominas. El president assenyala que també és necessari crear la figura d'un coordinador o una direcció general en la gestió de les bicicletes. "La bici no és només un vehicle sinó una eina educativa, esportiva i de transport", ha destacat.
Pel que fa a Girona, subratllen que calen fer petites millores a les calçades, les voreres i els carrils bici. "El carril de la carretera del Carme hauria de ser bidireccional i cal millores estructurals a les rotondes perquè continuen essent perilloses. També s'hauria de limitar la velocitat dels vehicles a la carretera Barcelona", ha apuntat.