Girona vol atraure esportistes d'Estats Units, Austràlia i els països nòrdics

L'ajuntament crea un web i comença a promocionar-se a la Fira de Mostres

Girona vol que esportistes d'Estats Units, Austràlia i els països nòrdics triïn la ciutat com a destinació per fer-hi estades de temporada, per entrenar-se o per participar en competicions tant amateurs com professionals. L'ajuntament ha creat un web amb tota l'oferta d'equipaments, allotjaments i serveis i, també, amb altres al·licients com propostes de rutes geolocalitzades per anar a córrer o amb bicicleta. A més, estan dissenyant un pla de comunicació i tindran un estand a la Fira de Mostres.

Tot plegat, busca potenciar el segell recentment estrenat que acredita Girona com a Destinació de Turisme Esportiu especialitzada en ciclisme, 'running', atletisme, natació i tennis i atraure més visitants.
 
Girona vol utilitzar el segell que identifica la ciutat com a Destinació de Turisme Esportiu per atraure esportistes de fora del país. La tinent d'alcalde Isabel Muradàs ha explicat que bona part de les accions promocionals que comencen a fer van encaminades a donar a conèixer els punts forts de la ciutat a alguns països on creuen que poden tenir bona acollida.

"Estats Units, Austràlia i els països nòrdics creiem que són llocs on podem tenir incidència i, a més, són esportistes amb un nivell adquisitiu alt", ha explicat Muradàs. L'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, creu que poden aprofitar el clima per atraure esportistes tant professionals com amateurs. No només per les instal·lacions i l'entorn natura que hi ha a la ciutat, sinó perquè aquí els hiverns són menys crus que, per exemple, als països nòrdics. "El catàleg està en català, castellà, anglès i francès, això ja diu molt del que volem", ha concretat.

Girona ha creat una comissió amb professionals del sector i també amb el Patronat de Turisme per perfilar les estratègies per difondre la marca. Per ara, l'ajuntament ja ha fet una pàgina web (girona.cat/dte) on hi ha tots els allotjaments acreditats per als esportistes (per ara, són deu) i les ofertes d'equipaments, entorn i instal·lacions per practicar ciclisme, 'running', atletisme, natació i tennis. També hi ha un llistat de centres mèdics i serveis que poden interessar als esportistes.

El web també inclou una agenda que recull les pròximes cites esportives i un espai amb propostes de rutes geolocalitzades per fer ciclisme o córrer gaudint de l'entorn del municipi.

La ciutat estrena estand a la Fira de Mostres per promocionar les possibilitats de Girona com a ciutat esportiva. "És una distinció que fa temps que perseguíem perquè creiem que Girona també té en l'esport un tractor turístic", ha explicat Puigdemont.

Girona serà la cinquena ciutat a emparar-se pel segell del Club de màrqueting natura i turisme esportiu del Patronat de Turisme. D'aquesta manera, les comarques gironines poden oferir diverses poblacions especialitzades en diferents esports. A més de Girona, hi ha Lloret de Mar, Blanes, Banyoles i Castelló d'Empúries.

Muradàs ha explicat que estan treballant en el pla de comunicació que definirà, amb més detall, quines accions executaran en el futur per promocionar la ciutat. El tindran enllestit d'aquí a tres mesos.