Els establiments de Costa Brava Hotels de Luxe facturen un 10% més que l'estiu passat

L'impuls del turisme empresarial i de grups i l'augment del preu mig per habitació, entre els principals factors

"Aquesta temporada ha estat molt positiva", segons la presidenta de Costa Brava Hotels de Luxe, Cristina Cabañas, l'associació que aplega els principals hotels de cinc i quatre estrelles del litoral gironí. En un comunicat, l'associació destaca que els divuit establiments que en formen part han facturat un 10% més de mitjana respecte la temporada d'estiu passada que comença des de Setmana Santa fins a finals de setembre.

Aquest augment de facturació es deu principalment al creixement de l'ocupació - sobretot durant els mesos de maig i juliol ja que els mesos d'agost i setembre s'han mantingut estables-; l'impuls del turisme empresarial i de grups i també la pujada de preu mig per habitació en alguns dels establiments.

El principal client ha estat el turista català, seguit del francès -que enguany ha seguit augmentant-, el britànic i el de la resta de l'Estat. Destaquen també els turistes vinguts dels països nòrdics, Alemanya, Holanda, Bèlgica i Itàlia, aquest últim, recuperat després de la seva absència durant les últimes temporades. El balanç de la temporada alta de 2015 revela que el turista rus ha disminuït un 20% tal i com es preveia per la devaluació del ruble i la situació política. Per contra, el client de procedència americana ha augmentat i guanya més protagonisme. Cabañas subratlla que seguiran treballant per tenir una "oferta atractiva pel turista nacional i internacional".

L'associació

Costa Brava Hotels de Luxe compta amb 18 dels hotels més luxosos de la zona, un de 5 estrelles Gran Luxe, set de 5 estrelles, un de 4 estrelles superior i nou de 4 estrelles. Els hotels es distribueixen en dotze poblacions de les comarques de l'Alt Empordà, Baix Empordà, El Pla de l'Estany i la Selva. Dotze es troben a la costa i sis, a l'interior.

Des de la seva creació l'any 2012, l'associació ha prioritzat la promoció del destí amb diverses iniciatives per agrupar l'oferta hotelera de major qualitat, millorant els serveis als seus clients i generant sinergies amb altres sectors, com la gastronomia, el golf o la cultura, en l'entorn de la Costa Brava.

L'associació porta a terme diverses accions per promocionar el destí de la Costa Brava, com la celebració de l'Aniversari de la denominació Costa Brava -que consisteix en oferir preus rebaixats en tots els hotels de luxe-, l'organització de viatges de premsa especialitzada a la zona o la celebració de la Campanya Gastronòmica de la Llagosta, entre d'altres.