Els comerciants de Figueres inicien les rebaixes amb descomptes de fins el 50%

El sector confia en els clients estrangers

Aquest matí han començat les rebaixes d'estiu, i tot i que durant el matí el centre de Figueres presentava un aspecte com el de qualsevol altre dia, els comerciants afronten la campanya amb optimisme i convençuts que serà millor que la d'anys anteriors. Segons el gerent de Comerç Figueres, Carles Tubert, en el que portem d'any s'ha notat una lleugera recuperació que esperen es confirmi durant les rebaixes, període clau per al sector ja que concentra prop del 20% de les vendes del conjunt de l'any.

Tubert ha destacat que "el temps ha acompanyat" a la primavera i que fins a finals d'agost els comerciants podran eixugar l'estoc existent amb descomptes progressius. En aquest sentit, ha afegit que la crisi econòmica dels últims anys ha obligat a una "millor gestió dels estocs", el que fa que els descomptes no superin el 50% durant els primers 15 dies per, posteriorment, aplicar descomptes de fins el 70% que en temporades anteriors eren habituals ja els primer dies. 

Una de les "esperances" dels comerciants és que la campanya turística d'estiu sigui un èxit com apunten les previsions. Josep Fajol, propietari d'una tenda de roba per a home al centre de Figueres, assegura que el turista francès "ja és com de casa" i que cada cop en depenen més. "Molts francesos amb segones residències a l'Alt Empordà són clients habituals nostres com també ho són la gent de Barcelona que puja els caps de setmana", afegeix. Un dels aspectes que valoren a l'hora d'acostar-se a Figueres a comparar és la seva "densitat" de comerços al centre de la ciutat. 

Pel que fa a les rebaixes encobertes que han fet alguns comerços des de la setmana passada emparant-se en la llei estatal, Tubert ha destacat que s'ha deixat notar poc a Figueres més enllà d'algunes grans cadenes. Amb tot, ha alertat que les rebaixes "ja no són el que eren" i que "qui més qui menys" es veu obligat a fer descomptes durant bona part de l'any per plantar cara a la forta competència que representen els 'outlets' i les grans superfícies.