Els bloguers del TBEX han generat 222 milions d'impressions a les xarxes socials

Hi han participat 700 persones de 102 països diferents

El congrés TBEX Costa Brava Catalunya -que es va fer a Lloret de Mar al maig- ha generat 222 milions d'impressions a les xarxes socials. Això significa que les publicacions han arribat, potencialment, a més de 222 milions de persones. Si es compara amb l'edició del 2012, hi ha hagut un 50% més d'impactes. En el congrés han participat 700 bloguers de viatges que han publicat informació des de 102 països.

El fet que aquests prescriptors de viatges parlin de les destinacions catalanes millora el posicionament a Internet sense necessitat d'haver de pagar per fer campanyes de promoció. Per exemple, a Twitter s'han registrat 32.164 piulades que, en cas d'haver-se pagat, costarien més de 500.000 euros.
El TBEX és un congrés mundial que reuneix els bloguers de viatges més influents del món i durant el qual també s'aprofita per mostrar-los els atractius de la destinació que acull la cita. El congrés es va celebrar del 30 d'abril al 2 de maig a Lloret de Mar i alguns dels participants es van quedar més dies per fer activitats i conèixer diferents punts de Catalunya. 

Aquesta és la segona vegada que l'esdeveniment es feia a la demarcació, després que el 2012 se celebrés a Girona. Durant l'esdeveniment, es van oferir 47 programes de descoberta de les destinacions catalanes. 

Un cop finalitzat l'esdeveniment, des del Patronat de Turisme Costa Brava Girona han fet un informe exhaustiu per conèixer quin impacte ha tingut l'esdeveniment a les xarxes socials i als mitjans de comunicació. 

El TBEX: impactes a les xarxes socials

Segons ha explicat la cap d'Online del Patronat de Turisme, Gemma Suñer, Twitter és la xarxa més important en un esdeveniment aquest i, a més, permet fer un monitoratge concret de totes les publicacions. En concret, aquesta xarxa social ha registrat 32.164 piulades -usant els hashtags del congrés- que s'han publicat des de 102 països diferents (al 2012 van ser 63 països). Aquestes publicacions han tingut una audiència potencial de 11 milions d'usuaris únics. Es calcula, a més, que s'han generat 208 milions impressions potencials (es calculen en base als seguidors que té cada bloguer). 

Twitter és una xarxa social que permet posicionar certes publicacions si es paga per elles. Suñer ha explicat que si el Patronat hagués pagat per totes aquestes piulades el cost hauria estat de 558.000 euros. En canvi, tots els impactes s'han fet de forma gratuïta. "El que té més valor és que els comentaris sobre la destinació els fan prescriptors i perfils reconeguts a Internet, nosaltres ja podem anar pagant campanyes dient que som la millor destinació del món, però el valor és que ho diuen ells", ha reflexionat el director del Patronat, Ramon Ramos. 

A més, des de l'institució han fet un seguiment un a un dels comentaris i converses que s'han generat arran de les publicacions dels bloguers. Això, segons apunta Suñer, els dóna informació valuosa sobre el que interessa més i, d'aquesta manera, poden planificar més les campanyes, els temes i a qui adreçar-les 

Pel que fa a la xarxa social Facebook (que no permet monitorització), s'han analitzat les 25 pàgines i perfils més actius i rellevants dels participants en el congrés. Aquests han publicat 168 'posts' que han generat més de 4 milions d'impressions potencials. Encara s'ha analitzat una xarxa social més, Instagram, on els bloguers han publicat 12.466 fotografies -generades per 2.211 usuaris- que han donat un impacte superior als deu milions d'impressions potencials.

D'altra banda, també s'ha analitzat que hi ha hagut una quarantena de publicacions sobre el TBEX a diferents mitjans de comunicació. Segons l'estudi, aquestes informacions han tingut una audiència potencial de 12,5 milions de persones. 

Més impactes que al 2012

Si es comparen les dades amb el TBEX del 2012, hi ha hagut una millora en les dades i, per tant, l'esdeveniment ha tingut més impacte a les xarxes socials. Concretament, hi ha un increment del 50% en impressions potencials i un creixement notable en el nombre de països des dels quals s'ha piulat (de 63 països a 102). Destaca, per exemple, que un 20% dels comentaris publicans s'han fet des dels Estats Units. 

Des del Patronat, a més, han valorat el fet que l'esdeveniment s'hagi fet a Lloret. "L'objectiu era millorar la imatge que es té d'aquesta magnífica població arreu del món i hem detectat comentaris ens fan pensar que ho hem aconseguit", ha manifestat. 

Ramos també ha agraït la implicació de les empreses catalanes. En el TBEX han participat 722 empreses i els hotels han ofert 3.200 places gratuïtes que han permès a molts dels bloguers allargar la seva estada a Catalunya i conèixer a través d'activitats i rutes les diferents potencialitats de la destinació. 

El TBEX Costa Brava Catalunya ha tingut un cost de 220.000 euros aportat pel Patronat de Turisme, l'Agència Catalana de Turisme i Lloret Turisme.