El Shopp Out de la Fundació Ramon Noguera es consolida amb 40.000 persones

S'ha incrementat en un 18% respecte l'any passat

La cinquena edició del Shopp Out ha permès consolidar el projecte social que impulsa la Fundació Ramon Noguera de Girona. La iniciativa, la més gran de shopping social de l'Estat, ha tancat les portes després de cinc dies, durant els quals s'estima que s'han rebut més de 40.000 visitants.

Aquesta xifra representa un increment del 18% respecte l'edició anterior (que es va celebrar la tardor de l'any passat). Al llarg de 4.500 metres quadrats, el Shopp Out ha aplegat descomptes de fins al 70% en 30 primeres marques de moda. Es beneficis són dobles: per una banda, el consumidor estalvia; i per l'altra, el 5% de les vendes es destinen a impulsar projectes socials dins la Fundació Ramon Noguera.

La directora-gerent de l'entitat, Pepita Perich, destaca que la cinquena edició ha "consolidat aquest projecte de shopping social", que en tan sols tres anys s'ha fet amb un lloc propi dins el calendari d'esdeveniments a la ciutat. Perich subratlla que la iniciativa permet donar a conèixer la tasca que fa la fundació i que, ara, els objectius de cara a properes edicions passen per "sorprendre els visitants".

El cinquè Shopp Out va obrir portes dimecres a les deu del matí. L'afluència de gent hi va ser constant, però sobretot quan se'n va registrar més va ser durant el cap de setmana. Els visitants hi han pogut trobar d'articles per a la llar, roba d'home, dona i infantil, calçat i altres complements. A la seu que té la Fundació Ramon Noguera del Mas Xirgu s'hi han aplegat marques com Bissú, Canada House, Casa Viva, Castañer, Código Básico, Custo Barcelona, Eurekakids, Geox, Javier Simorra, Lacoste, LTB, Macson, Mango, Sita Murt, Sunglass Hut, Textura, Timberland, VamCats o Yamamay.

Entre les novetats, aquesta cinquena edició s'han instal·lat dos contenidors de Roba Amiga al recinte, on els visitants hi han pogut deixar aquelles peces que ja no feien servir i que podien tenir un segon ús. D'aquesta manera, indica la fundació, "han pogut renovar l'armari i col·laborar en un projecte solidari". "Es tanca d'aquesta manera el cercle del shopping social: porta la teva roba usada, i compra'n de nova, aportant una part a projectes socials", indica l'entitat.

De 300 a 4.500 metres quadrats

El ressò del Shopp Out ha anat en augment des de la primera edició. L'any 2013 es va inaugurar amb només tres marques en un espai de tan sols 300 metres quadrats. A la segona edició, l'espai es va doblar i hi van participar set marques, mentre que el maig de l'any passat es va passar a vint firmes comercials amb més de 4.000 metres quadrats d'exposició. El número de marques va créixer l'octubre del 2014 fins a les més de trenta que hi ha actualment.

La Fundació Ramon Noguera, que enguany celebra el seu 50è aniversari, està especialitzada en la creació i gestió de centres i serveis adreçats a persones amb discapacitat intel·lectual i a infants amb trastorn. La Fundació desenvolupa activitats des de dues àrees, la laboral i la social, dóna atenció a més de 900 persones al llarg de l'any i té 248 treballadors (160 dels quals amb discapacitat).