Els campings gironins es promocionen en sis fires claus del sector

La primera parada és Utrecht

Enguany, l'Associació de Càmpings de Girona ha incrementat en 57.866 euros la partida dedicada a promoció exterior. En total, hi destinen mig milió d'euros i han creat un pla ampli que posa l'accent en les accions 'on-line' focalitzades en atreure més visitants. Aquest augment en el pressupost prové dels ingressos obtinguts amb les accions comercials que han dut a terme, des de la docència a la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona fins els nous productes que han tret al mercat.

Un dels aspectes principals del nou pla de promoció és la ruta de internacional de fires que s'han marcat per donar a conèixer encara més els càmpings gironins arreu d'Europa. Aquest dimecres, 14 de gener, l'entitat s'exposarà amb un estand conjunt amb l'Agència Catalana de Turisme a la fira VakantieJaarbeurs, situada a Utrecht, Holanda. Es tracta d'una mostra clau, amb 1.300 expositors i que acostuma a rebre més de 117.000 visitants, entre públic en general i professionals d'aquest àmbit.

Enguany, l'associació ha volgut anar un pas més enllà i ha incorporat els 'showcookings', cuina en directe del territori per mostrar l'amplia riquesa cultural i gastronòmica de les comarques gironines. A la fira també hi participaran càmpings de la Costa Daurada i d'arreu de Catalunya tot i que hi té un pes especial els empresaris gironins. Dimecres al vespre serà un dels moments claus amb l'entrega dels prestigiosos premis Best Camping 2015 de l'associació d'automobilistes holandesos ANWB. Els mateixos càmpings escollits també es premiaran a la fira CMT de Stuttgart, Alemanya, on l'associació també hi serà present del 17 al 25 de gener. Es tracta d'una de les mostres més importants del sector i en aquest cas, l'entrega dels guardons serà a càrrec de l'associació d'automobilistes ADAC, la més gran del país.

Ruta per Europa

Posteriorment, els càmpings gironins passaran per la fira belga Salon du Vacanses de Brussel·les, del 5 al 8 de febrer, i per la Reise+Camping d'Essen del 25 de febrer a l'1 de març. Tot seguit continuaran amb la tercera edició de la Fira Girocamping que es fa a la capital gironina del 6 al 8 de març. També tenen previst participar en l'ANWB Lentedagen de Bussloo, d'Holanda, el 13 i 14 d'abril. L'entitat assistirà a les sis fires mitjançant un estand propi o compartit amb l'Agència Catalana de Turisme (ACT).

S'ha de tenir en compte que el turisme belga i alemany són dos dels principals clients dels càmpings de les comarques gironines i d'arreu de Catalunya. Sobretot tenen especial incidència a zona de la badia de Roses, Sant Pere Pescador o Sant Antoni de Calonge. Per això, l'associació aposta per donar-se a conèixer encara més en aquests països. El president de la Federació Catalana de Càmpings i de l'Associació de Càmpings de les comarques gironines, Miquel Gotanegra, assenyalava que l'entitat gironina es troba entre les agrupacions empresarials més actives de tot Europa i és una de les entitats que més inverteixen en promoció exterior.

Actualment, l'associació compta amb 75 membres i ofereix 119.308 places d'allotjament i més de 4.000 bungalous, ja que el 80% dels associats disposen d'aquest servei. Durant aquests anys, els càmpings gironins han rebut premis de gran prestigi per part de la DCC, ADAC, ANWB o la guia Alan Rogers. Uns guardons que ajuden a posicionar els establiments gironins dins l'oferta de tot l'Estat i avalen la seva qualitat, infraestructures, equipaments i els serveis que ofereixen. En concret, càmpings de les comarques gironines ja acumulen més de trenta segells de qualitat mediambiental i internacionals, uns elements que afegeixen valor a tots aquests establiments i, en definitiva, a la destinació.

D'altra banda, l'associació ha tirat endavant durant els darrers mesos una sèrie d'activitats i iniciatives per difondre les comarques gironines entre el seu públic. En primer lloc, han renovat la seva web que està disponible en set idiomes convertint-la en un motor de reserves. A més, l'any passat també va estrenar el web 'www.campingsexperience.com', un nou producte per potenciar el turisme de proximitat. S'ha creat un vídeo promocional de la Costa Brava i els Pirineus de Girona que inclou els atractius turístics de cada zona i, a més, s'ha preparat l'edició d'una nova guia de butxaca amb les característiques de cada un dels 75 càmpings adherits. S'han imprès 14.000 exemplars que es distribuiran per les sis fires i a les 34 oficines de turisme de les comarques de Girona, al Patronat de Turisme, l'Aeroport de Girona i a l'Agència Catalana de Turisme. Durant aquest any, l'agrupació també ha organitzat diversos viatges perquè periodistes i 'bloggers' francesos, holandesos i alemanys coneguin el territori.