La premsa comarcal perd 3.194 exemplars del 2012 al 2013

L'Associació Catalana de Premsa Comarcal presenta avui un estudi

El sociòleg i consultor Enric Yarza ha presentat la 'Radiografia de la Premsa Comarcal', un extens estudi realitzat per la empresa Media Hotline que detalla el pes del sector en el mapa comunicatiu de Catalunya; quina és la seva oferta comercial, ja sigui per separat o conjunta; el seu model de negoci; i les seves tendències de futur.

L'Associació Catalana de Premsa Comarcal agrupa 136 publicacions de premsa comarcal i local, en paper i digitals, de difusió diària, setmanal, bisetmanal, quinzenal, mensual, bimestral i trimestral repartides per tot Catalunya. Les fonts de l'estudi són l'OJD, difusió de la premsa; l'EGM-Baròmetre de la comunicació en l'apartat de l'audiència de la Premsa Comarcal; Arce Media; Registre Mercantil i el VII Premi de Recerca Universitària Premsa Comarcal.

La premsa comarcal va perdre 3.194 exemplars del 2012 al 2013 passant dels 117.801 als 114.607 exemplars de l'any passat. Això representa un decrement del 2,7%, mentre que la resta de la premsa de Catalunya va perdre el triple que la premsa comarcal passant dels 497.916 exemplars del 2012 als 453.694 del 2013, el que significa una caiguda del 8,9%. Enric Yarza ha recalcat que la premsa comarcal té un millor comportament. Segons l'estudi, la premsa comarcal augmenta 1,6 punts la seva participació de mercat i arriba al 25,3% augmentant 1,6 punts respecte el 2012. Una gran part de la venda d'exemplars és per subscripció. De fet, el 54,3% de la premsa comarcal es compra per subscripció, el 32,7% al quiosc i el 13% per altres canals.