CiU exigeix ​​al Govern que paralitzi la privatització d'Aena

Volen que primer s'aclari l’adequació a la normativa i la titularitat de la propietat dels terrenys de l'aeroport de Girona

Els diputats Pere Macias, portaveu de Foment, i Jordi Xuclà diputat gironí i membre de la comissió de Foment han exigit ​​al Govern que paralitzi el procés de privatització d'AENA fins que les autoritats europees de competència no s'hagin pronunciat sobre la seva adequació a la normativa comunitària i es concreti la titularitat de la propietat dels terrenys de l’aeroport de Girona. Tal i com ha explicat Xuclà “Com podem considerar Espanya un estat modern i endreçat si desprès de tants decennis encara deixa que aterrin avions en uns terrenys que encara figuren al Registre de la Propietat en nom de la Diputació de Girona o de propietaris privats? Cal parar el procés i veure si hi ha vies legals per la reversió de l'aeroport o la gestió compartida".

Els diputats de CiU Jordi Xuclà i Pere Macias han explicat que el grup de CiU ha entrat al registre una Proposició no de Llei en què a més de demanar aquesta paralització es demana un informe a les autoritats europees perquè es pronunciïn sobre l'adequació de la llei de mesures urgents per al creixement -en la qual es contempla aquesta privatització- a la normativa comunitària. A més també es reclama en el text presentat que s'estudiïn i valorin altres alternatives al model de privatització proposat.

La recent llei aprovada de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència s'encarrega de definir el règim de gestió de la xarxa d'aeroports d'interès general, concretant la forma d'entrada de capital privat a AENA. Aquest sistema centralitzat que instaura aquesta llei, al costat de la privatització parcial d'AENA, no fa més que consagrar un model que no deixa possibilitat de competència aeroportuària. Tal i com ha explicat el diputat gironí “una cosa que és completament contrari a la normativa comunitària de defensa de la competència i als interessos econòmics i comercials de qualsevol país”.

Per altra banda, Xuclà ha parlat de cas concret de l’aeroport de Girona en que “demanem que es clarifiqui de qui és la titularitat dels terrenys”. El diputat ha recordat que “l'aeròdrom es va fer amb la participació del sector hoteler, privat i la Diputació, que van cedir els terrenys per destinar-los a ús públic", quan es van construir les instal·lacions al llarg de la dècada de 1960. Segons Xuclà, a les actes de llavors de la Diputació de Girona “queda clara la voluntat de cedir els terrenys, malgrat que per una mala gestió, no es va inscriure tota l'àrea completa de l'aeròdrom en nom d'Aena”. D’aquesta manera, si la instal·lació forma part de la privatització d'Aena, aleshores es pot produir “una contradicció en la finalitat dels terrenys i el seu ús”, que podria deixar de ser públic.