Blanes invertirà 100.000 euros per a fer un nou web municipal

El portal corporatiu assumirà la gestió directa del cadastre

El Ple de l’Ajuntament de Blanes va aprovar ahir al vespre una modificació de crèdit destinada a crear una partida pressupostària de 100.000 euros per iniciar la licitació del nou web corporatiu del consistori. L’objectiu és modernitzar i unificar les diferents plataformes municipals actuals, moltes de les quals estan desenvolupades amb tecnologies obsoletes i no permeten adaptar-se als dispositius mòbils ni integrar continguts entre si.

El futur portal digital permetrà implantar una plataforma comuna de gestió de continguts, facilitant que els diferents departaments municipals puguin actualitzar la informació de manera descentralitzada i millorant alhora l’experiència de la ciutadania, que podrà accedir a la informació i fer tràmits en línia amb més facilitat. El punt es va aprovar amb la unanimitat de tots els grups polítics municipals.

En paral·lel, el plenari també va aprovar un conveni amb la Direcció General del Cadastre perquè l’Ajuntament de Blanes assumeixi directament la gestió cadastral del municipi. Aquesta mesura va rebre els vots favorables de l’equip de govern (PSC, JxB, Grup Blanes i Blanes SI), l’abstenció de BECP i els vots en contra d’ERC, PP i VOX.

Amb més de 40.000 habitants i una gran diversitat d’immobles, Blanes considera estratègic poder gestionar localment les dades cadastrals per millorar l’atenció als ciutadans, que ja no hauran de desplaçar-se fora del municipi per fer tràmits com canvis de titularitat, divisions de propietat o actualitzacions d’ús.

Segons el consistori, aquesta assumpció directa del servei permetrà agilitzar les gestions, millorar l’actualització de dades i optimitzar la coordinació administrativa. L’Ajuntament ha optat per gestionar el servei amb mitjans propis, tot i tenir l’opció de fer-ho en col·laboració amb la Direcció del Cadastre.