Touroperadors utilitzen imatges de Calella de Palafrugell per promocionar Calella de la Costa

El consistori estudia emprendre accions legals

L'Ajuntament de Palafrugell està estudiant emprendre accions legals contra diversos turoperadors i plataformes de venda per internet que utilitzen fraudulentament imatges del poble de Calella de Palafrugell (Baix Empordà) per promocionar i vendre allotjaments de Calella de la Costa (Maresme).

Des del consistori asseguren que és una cosa que porten fent des de fa anys i ressalten que pot ser considerat competència deslleial i publicitat il·lícita, ja que pot induir a error en el destí. Per això, el consistori ja ha denunciat els fets al Patronat de Turisme de la Costa Brava-Girona, a l'Agència Catalana de Consum i l'Autoritat Catalana de la Competència.

Des del consistori han denunciat que, en la majoria dels casos, aquests operadors acostumen a promocionar hotels de Calella de la Costa utilitzant fotografies de Calella de Palafrugell o, fins i tot, Tamariu. En altres ocasions, les empreses fan servir el concepte 'Calella, Costa Brava', fent referència a la població del Maresme.

L'Ajuntament de Palafrugell ha subratllat que es tracta de publicitat enganyosa que perjudica tant als visitants com al propi model turístic. Des de principis d'any i fins a mitjans d'agost, més de 50 persones que buscaven i tenien un hotel reservat a Calella de la Costa han estat ateses a les oficines de turisme de Palafrugell, pensant-se que es tractava d'aquesta localitat del Maresme.

El consistori d'aquesta localitat del Baix Empordà ha destacat que el model turístic de Palafrugell - que engloba els nuclis costaners de Calella, Llafranc i Tamariu- és totalment diferent del model de Calella de la Costa i, per això, ha denunciat que amb aquestes promocions s'està distorsionant la realitat i perjudicant la imatge global de Catalunya com a destí turístic.

Segons informa el consistori, l'Àrea de Turisme ja ha alertat i notificat en diverses ocasions i a diferents operadors aquests procediments però les empreses han fet cas omís. Per això i davant la necessitat de combatre aquestes pràctiques, el consistori ha portat aquests fets davant del Patronat de Turisme Costa Brava-Girona, a l'Agència Catalana de Consum i l'Autoritat Catalana de la Competència, òrgans que vetllen tant per la defensa dels consumidors com per la competència del mercat, perquè prenguin les mesures pertinents per garantir l'ús correcte de la informació i de la publicitat.