ICV reclama la implantació de l'ample internacional a la línia Figueres-Portbou per a mercaderies

La mesura potenciaria la zona logística de Portbou

ICV ha presentat una proposta de resolució en el marc de la comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament per "reclamar al govern espanyol la implantació del tercer fil a la línia de rodalia entre Figueres i Portbou". La proposta, pactada amb CIU, insta l'Estat a "presentar en el termini de tres mesos un estudi que defineixi les accions, el calendari i les inversions necessàries per potenciar la zona logística de Portbou" i "presentar al llarg de 2014 una proposta d'incentius per fomentar el pas de mercaderies per Portbou com a via prioritària".

La mesura vol donar viabilitat a l'estació de Portbou, fent-la corredor de mercaderies, i destinar l'actual línia del TAV al trànsit de passatgers. Actualment l'encaminament de mercaderies en ample internacional només es pot fer per la Línia d'Alta Velocitat pel túnel de Le Pertús, en el qual s'aplica un peatge al pas dels trens. Per fer possible el pas de mercaderies en ample internacional pel corredor Vilamalla-Portbou, que permetria reduir costos associats al peatge, caldria la implementació del tercer fil en almenys una de les dues vies existents.

En aquest sentit, "el Govern de la Generalitat ja va incloure la petició del tercer fil del corredor Vilamalla-Portbou al document Agenda catalana del Corredor del Mediterrani i sol·licitada al Ministeri de Foment", segons ha explicat el diputat de CIU, Pere Vila, que considera que aquesta actuació a Portbou permetria "aprofitar la seva ubicació estratègica i potencialitat".

És per això que la iniciativa aprovada també demana "continuar amb els treballs per establir acords de col·laboració que permetin millorar la comunicació transfronterera a Portbou i valorar la millora dels serveis existents en funció de la demanda existent i de la seva rendibilitat econòmica i social".