Girona va rebre un 20% més de turistes britànics el 2013

El Patronat de Turisme visita aquesta setmana Londres, Newcastle i Edimburg

El mercat britànic és un dels mercats prioritaris per al Patronat de Turisme Costa Brava Girona, juntament amb d'altres països com Alemanya, Rússia i França. L'any passat, segons dades de Turisme de la Generalitat, Girona va rebre pràcticament un 20% més de turistes procedents de Gran Bretanya. "Comencem a notar els efectes de la recuperació econòmica dels britànics", ha assenyalat el director del Patronat, Ramon Ramos. 

Actualment, de tots els turistes estrangers que visiten les comarques gironines, entre un 10% i un 15% són anglesos. Aquestes dades han fet que el Patronat es decideixi a recuperar les accions promocionals al país, ja que feia tres anys que no en feia cap.

El director del Patronat de Turisme, Ramon Ramos, ha explicat que des de fa tres anys han impulsat una nova manera de promocionar la destinació a través dels anomenats 'Road show' que, bàsicament, consisteixen en fer presentacions a diverses ciutats d'un mateix país davant d'operadors turístics i agents de viatges. Ja han tingut experiències similars a la federació russa i aquesta primavera ho han traslladat a Gran Bretanya i al maig ho faran a Alemanya.

Oportunitat per als empresaris gironins

En aquest tipus de trobades, el Patronat aprofita per explicar els principals atractius de la destinació, sovint amb el suport de vídeos que repassen els racons més emblemàtics de la Costa Brava i el Pirineu. A més, en aquestes presentacions el patronat es fa acompanyar d'empresaris gironins per tal que aprofitin l'ocasió per fer contactes directes amb operadors autòctons. "La feina que fem no és perquè el patronat tingui més nom sinó per portar més turistes i és bàsic que l'empresari vingui al nostre costat", ha declarat Ramos. 

La primera de les accions es va fer dilluns a la tarda a Londres, davant una vuitantena d'operadors. També hi van assistir una dotzena d'empresaris gironins que van aprofitar per fer contactes. L'acció es va fer al mateix hotel on, hores abans, els germans del Celler de Can Roca havien fet un repàs de la seva experiència com a millor restaurant del món. 

Les altres dues presentacions són aquest dimecres a Newcastle i dijous a Edimburg, ambdues davant una trentena d'agents de viatges i empreses turístiques. Per organitzar aquests esdeveniments, el Patronat contracta els serveis d'empreses del país que s'encarreguen de portar-hi els operadors turístics més influents i que, a priori, poden encaixar amb l'oferta de la Costa Brava i el Pirineu. A les trobades també s'aprofita per fer una degustació dels productes i vins gironins.