Massatges inspirats en la història i llegendes del Pirineu i la Costa Brava

El Patronat de Turisme promocionarà el producte

Oferir al client durant 90 minuts un tractament que reculli la història, les llegendes i els atributs del Pirineu i la Costa Brava. Aquest és l'objectiu del nou producte 'Gerunda Fuga' que han ideat conjuntament dotze establiments, el Patronat de Turisme i l'empresa Innat. El nou producte vol ser innovador a través de la creació des de zero d'un tractament fet a mida per reflectir l'essència de Girona. Per exemple, durant el tractament el client nota com uns crancs li pessiguen les cames, com un trencalòs vola per la teva esquena o com les dones d'aigua li ressegueixen el cos, tot acompanyat d'una vídeo introductori (traduït a castellà, anglès, francès i properament al rus) i una música original.

El Patronat de Turisme ha unit les sinèrgies de dotze establiments (entre hotels i centres de tractament i bellesa) per crear un nou producte turístic. Es tracta d'un massatge d'autor basat en la història i els atributs del Pirineu de Girona i de la Costa Brava. L'encàrrec de coordinar tot el tractament l'han donat a l'empresa Innat de Barcelona, que ha creat amb èxit una trentena de tractaments d'autor.

Els elements d'inspiració del tractament rauen en les llegendes de Girona. De fet, la història parteix de la versió del mite del pastor i la sirena, i també incorpora elements com 'l'Oda als Pirineus' o les dones d'aigua. Després d'un any de treball, els terapeutes d'aquests dotze establiments han aconseguit crear des de 0 un relat que aconsegueixi traslladar al cos dels cients quins són els orígens mitològics de Girona, la seva història, les seves olors i els seus paisatge. Per ajudar a donar més força al tractament d'autor, s'ha composat una banda sonora específica per al tractament i també un vestuari propi a càrrec del dissenyador català Jordi Dalmau. 

Quan el client arriba a fer-se el tractament, el primer que es troba és amb un audiovisual que li explica l'experiència que està a punt de viure. El Patronat de Turisme ja compta amb les versions catalana, castellana, anglesa i francesa i, properament, ho traduirà al rus. Aquest és un producte que, segons reconeix el director de l'organisme, Ramon Ramos, vol donar valor afegit a l'oferta que ja s'inclou en el Club de Salut i Bellesa del patronat, creat el 2005 i format per una quinzena d'empreses.

Està pensat per aquells turistes que volen viure una experiència diferent acostant-se a l'essència del Pirineu i la Costa Brava a través d'un tractament. "Tot està inspirat en personatges mitològics i productes d'aquí com l'oli, el pi, el gessamí o el mar", ha posat com a exemple Ramon Ramos.

La ideòloga del tractament, Marisa Juárez, ha destacat que han creat una història i que li han donat vida a través d'incorporar elements significatius de les terres gironines. Per exemple, ha explicat que han diferenciat el cos en tres parts: una per al Pirineu, una per a les comarques interiors i una per a la Costa Brava. En cada zona, reprodueixen elements tant del paisatge (les onades del mar, per exemple) com també animals i flora autòctona. "El client podrà notar com un trencalòs li vola per l'esquena o com uns crancs li pessiguen les cames", ha explicat. 

Un projecte d'equip

Durant la presentació del nou producte, que s'ha fet al Silken Park San Jorge de Calonge, s'ha projectat un audiovisual on els responsables dels dotze establiments implicats justificaven perquè havien decidit apuntar-se al projecte i com el definien. Paraules com 'màgia', 'emoció', 'sentiment', 'viatge', 'història' o 'identitat' han estat de les més repetides.

"El que fa especial aquest tractament és que ens acostem a l'ànima i creem uns llaços invisibles i duradors", ha explicat Juárez, que assegura que les emocions que et transmet el 'Gerunda Fuga' no s'acaben quan surts de l'spa sinó que es perllonguen durant dies.

Per poder fer aquest tractament, s'ha format específicament fins a 40 terapeutes. El producte el comercialitzaran directament els dotze establiments i el Patronat de Turisme també el donarà a conèixer en les accions que faci arreu. A més, s'ha creat un web específic per al producte. El preu oscil·la entre els 100 i els 180 euros, dependent de l'establiment. Tots els tractaments tenen una durada de 90 minuts, dels quals els 60 primers són comuns a tots ells però durant la darrera mitja hora cadascun d'ells ha creat el seu propi final.