Uns 170 estudiants d'Olot aprenen el llenguatge de la dansa contemporània

Forma part del projecte Tots Dansen on també hi participen instituts de Mataró i Granollers

Aprendre a utilitzar el cos com a mitjà d'expressió de la dansa contemporània d'una forma lliure i divertida. Aquesta és la lliçó que uns 170 alumnes dels tres instituts d'Olot reben aquests dies de la mà d'una coreògrafa professional, Lipi Hernández, de la companyia Las Malqueridas juntament amb la ballarina Esther Aumatell com a formadora.

El projecte porta per nom Tots Dansen i compta també amb la participació d'alumnes de 2n, 3r i 4t d'ESO d'instituts de Mataró i Granollers. El treball final és un espectacle on els alumnes mostren el que han après. "Es tracta que vegin que el cos no està ple de tabús com passa a aquesta edat sinó també d'alegries", explica Hernández. El Teatre Principal d'Olot ha acollit aquest dimecres el primer assaig general del Tots Dansen, un projecte que compta amb la participació d'alumnes dels tres instituts de la capital de la Garrotxa.

De forma paral·lel també es fa el mateix als instituts de Mataró i Granollers. La iniciativa va néixer al Mercat de les Flors, amb la idea d'acostar la dansa contemporània als joves de secundària i Batxillerat de Barcelona i des de l'any passat que s'ha portat a altres punts de Catalunya amb l'ajuda del Consorci Transversal.

Enguany la direcció artística va a càrrec de la coreògrafa Lipi Hernández de la companyia Las Malqueridas juntament amb la ballarina Esther Aumatell com a formadora dels professors dels instituts que treballen intensament amb els seus alumnes durant un trimestre. Es fa en horari escolar i acostuma a impartir-se en les classes d'educació física però això depèn de cada escola. Avui era el primer cop que treballaven sota les ordres dels professionals. 

Fer fora els tabús i divertir-se amb el ball

La dansa contemporània és una bona manera d'aprendre que el cos no només són "tabús", com passa amb els joves d'aquesta franja d'edat, sinó també una forma de diversió. Així ho defensa la coreògrafa Lipi Hernández que està encantada de treballar amb aquests joves ballarins. Segons explica, "és important que facin la coreografia junts, que estiguin connectats entre ells".

Hernández lamenta que la dansa no s'ensenyi a les escoles com a una assignatura més i assegura que seria una molt bona eina per aprendre més ràpidament i no només amb el paper de suport. "Tot el que estem fent aquí amb la dansa són matemàtiques i geometria; estem treballant les diagonals, els angles, els cercles... ", afegeix la coreògrafa.
Una de les participant, l'Anna Pagès, explica que el que més l'ha sorprès ha estat veure que aquesta no és una disciplina "estricte" i "rígida" sinó que "tothom fa els mateixos passos però a la seva manera, lliurement".

Des del mes de gener que els alumnes olotins, uns 170, treballen amb les coreografies. La prova final serà el dia 28 de març, quan escenifiquin dalt de l'escenari tot el que han après en dues funcions. Per la seva banda, els estudiants de Mataró i Granollers ho faran en el darrer trimestre del curs amb el mateix equip professional però amb l'ajuda dels seus professors.