Sarrià de Ter posa en marxa el servei 'Bon Dia' per a la gent gran que viu sola

Es farà un seguiment a través d'una trucada telefònica, dues vegades per setmana

Les regidories de Serveis Socials i Gent gran de l'Ajuntament de Sarrià de Ter posen en marxa un nou programa d’atenció a la gent gran del municipi que viu sola. El nou servei anomenat “Bon Dia” vol prestar suport a un col·lectiu cada vegada més nombrós al municipi i que requereix d’una atenció especial. En concret, la gent gran que viu sola i no té cap altra tipus d’assistència, ni a través de la seva xarxa familiar o mitjançant altres programes públics, tindran un seguiment especial.

Seguiment que es farà a través d’una trucada telefònica, dues vegades per setmana, per tal de comprovar que les persones es troben bé i detectar si requereixen algun tipus d'ajuda. El servei serà voluntari i gratuït pels usuaris, i seran els propis serveis socials i l’empresa Jubilus (encarregada de la gestió de l’Oficina d’Atenció a les Persones sarrianenca), qui buscaran els perfils més adequats per aquesta primera fase de posta en marxa del servei.

El servei s’oferirà a les seves famílies dels usuaris que compleixin el perfil. La voluntat de la iniciativa no és només la de fer un seguiment de les persones usuàries sinó també detectar possibles mancances o necessitats que es derivaran als Serveis Socials o l’Oficina d’Atenció a les persones.  

Segons les dues regidores, Alba Martínez i Imma Oliveras, aquest és un servei que “es feia cada vegada més necessari” i que engloba “una part de la població amb risc d’aïllament i que no tenia altres mecanismes ni recursos per a  permetre’s mecanismes per a poder-se comunicar ni fer-los un seguiment”.   De fet, fa temps que s’està treballant de manera intensa en l’atenció al col·lectiu de la gent gran, especialment des del Coro (on es troba físicament l’Oficina d’Atenció a les persones i on es desenvolupen bona part de les activitats), però també en els diferents espais socials de cada barri sarrianenc.

En concret, aquest nou programa “Bon Dia” s’inscriu en el catàleg de serveis que des d’aquestes dues regidories s’estan desenvolupant des de fa temps, com per exemple el serveis de teleassistència, que actualment atent una vuitantena de persones, i el servei d’atenció a domicili (SAD) que atent a setze persones. De fet, durant aquest darrer any, l’Oficina d’Atenció a la Gent Gran s’ha anat transformant en Oficina d’Atenció a les Persones (per incloure altre públic objectiu, altres segments de població).

L’Oficina, fonamentalment,  fa un seguiment psicològic personalitzat de tots els casos atesos, derivant-los als diferents serveis oferts per l’Ajuntament i/o el Consorci de Benestar en funció de les necessitats concretes.  Amb la ampliació es preveia incloure en l’àmbit d’atenció els casos familiars derivats de la situació socioeconòmica actual, amb molta atenció a les situacions d’atur. En concret, la voluntat compartida pels Serveis Socials municipals i Jubilus ha estat poder donar  una major cobertura a les problemàtiques familiars actuals amb coordinació amb els altres agents que actuen en el camp de l’atenció social al municipi.