El Patronat de Turisme de Girona estrena nou web en set idiomes

El rus i l'hebreu són les dues novetats del portal

El Patronat de Turisme de Girona ha posat en marxa un nou web que ofereix informació en set idiomes. El rus és la principal novetat i, properament, també estarà disponible en hebreu.

La informació que es destaca varia segons l'idioma escollit perquè s'han dissenyat els continguts segons el que interessa a cada mercat. Una altra de les novetats del web -que és molt visual amb imatges i vídeos "suggerents"- és la participació de l'usuari que pot compartir continguts a través de xarxes socials.

Tot i ser una eina de consulta, també permet fer reserves i enllaça directament amb hotels, apartaments, càmpings o centrals de reserves d'activitats. L'objectiu és arribar als dos milions de visites anuals.

El Patronat de Turisme de Girona ha estat any i mig treballant en la configuració del nou portal web, l'eina de referència a Internet per conèixer la destinació. L'antic era del 2007 i, entre d'altres, no permetia incorporar l'aplicació de les xarxes socials. El nou, en canvi, fa d'aquestes xarxes socials un dels nous puntals ja que incorpora tant els impactes que es recullen a través de viatges de premsa o de blocaires com també els comentaris que el propi Patronat publica als seus perfils de twitter o facebook, així com també les fotografies que els visitants publiquen a través de Flickr o les valoracions dels establiments.


El nou web enllaça amb un total de 60.000 pàgines i ha tingut un cost d'uns 70.000 euros. Segons ha destacat el director del Patronat, Ramon Ramos, s'ha traduït a set idiomes, amb el rus com a principal novetat. A més, es preveu que en uns dos mesos també estigui disponible en hebreu, ja que els turistes procedents d'Israel estan augmentant molt, sobretot a zones del Pirineu.

Informació diferent segons l'idioma

El fet d'oferir la informació en diferents idiomes no és una simple traducció de la informació sinó que, segons destaca Ramos, s'ha fet una ordenació específica dels continguts segons en quin idioma es consulta la pàgina. "Els russos tenen unes preferències i, per això, en destaquem els casinos, les compres o els hotels de luxe però altres mercats com el francès busquen més la natura o la cultura", ha posat per exemple Ramos.

Els impulsors del nou web n'han destacat que és una eina que vol "seduir i inspirar" i, per aconseguir-ho, han usat imatges grans i vídeos sobre els escenaris més coneguts de la destinació. A partir d'aquí, es divideix en diferents seccions: 'Gaudeix', 'On anar', 'Què fer', 'On menjar' i 'Allotjament'. Així mateix, també s'incorpora informació d'agenda, meteorològica, un portal de reserves, mapes per calcular distàncies i rutes i un llistat dels llocs que el turista no es pot perdre.

El retorn dels visitants

Segons ha destacat el cap de màrqueting del Patronat, Jaume Marín, és un web pensat per tancar el cercle del turista. És a dir, algú que s'interessa per venir a Girona al web pot trobar informació per "inspirar-se" i decidir què vol fer, poder-ho reservar i, un cop ja ha vingut, poder penjar a través de les xarxes socials comentaris i fotografies de les seves experiències viscudes. "Hi ha poques webs d'organismes públics que s'arrisquin a publicar els comentaris dels visitants, però el Patronat ha fet de les xarxes socials un dels seus punts forts en els darrers anys", ha destacat Marín.

De fet, al web hi ha una secció anomenada 'Amb altres ulls' on es publiquen els comentaris i els impactes a Internet dels prescriptors de la destinació com són mels periodistes o blocaires de referència que han visitat les comarques gironines i n'han publicat continguts a la xarxa.

Aquest dimarts, durant la presentació pública del web al Parc Científic i Tecnològic, una delegació de la Diputació de Barcelona s'ha desplaçat fins a Girona per conèixer el resultat del projecte i poder aplicar al seu portal algunes de les idees que presenta el nou web gironí.

Segons ha explicat el president del Patronat de Turisme i president de la Diputació de Girona, Joan Giraut, esperen que amb aquesta eina puguin passar de l'1,3 milions de visites de l'antic web a superar els 2 milions.