L'Espai Barri Vell de Girona acollirà un diàleg pictòric entre Cati Salazar i Aurora Bertrana

L'exposició, que obrirà el 6 de novembre, s'inspira en tres obres cabdals de l'escriptora gironina

Segueix El Gerió Digital a Google

L'Espai Barri Vell de Girona inaugurarà el pròxim 6 de novembre l'exposició de pintura De l'Empordà al món. Diàlegs pictòrics amb Aurora Bertrana, signada per l'artista Cati Salazar. La mostra proposa un diàleg artístic i familiar amb la cèlebre escriptora gironina, establint un pont creatiu entre dues generacions separades per gairebé un segle.

La col·lecció s'ha bastit a partir de tres llibres emblemàtics de l'autora: 'Paradisos oceànics' (1930), 'El Marroc sensual i fanàtic' (1936) i 'Edelweiss' (1937). Aquest vincle es nodreix de la relació de sang, ja que Salazar és descendent de la nissaga —concretament cosina del seu avi patern— d'una de les veus més cosmopolites i lliures de la literatura catalana.

L'obra pictòrica s'ha gestat al paisatge empordanès, des d'on la creadora ha buscat traduir a la tela les atmosferes exòtiques i llunyanes que Bertrana va viure durant les seves estades a la Polinèsia entre 1926 i 1929, així com en els seus viatges en solitari pel Marroc dels anys trenta i els paratges muntanyosos de Suïssa.

La mostra es podrà visitar amb entrada lliure fins al 31 de desembre a la plaça dels Lledoners de la capital gironina.

Activitats paral·leles per a tots els públics

Per complementar l'exposició, la galeria ha organitzat un programa cultural que inclou visites adaptades per a centres educatius durant tot el període de la mostra.

A més, la programació preveu tallers monogràfics per a adults sota el títol 'Pintar la llum' els dies 27 de novembre i 18 de desembre, on la mateixa pintora compartirà el seu procés tècnic mixt. La iniciativa es completarà amb una jornada divulgativa entorn de l'univers literari de Bertrana i un casalet de Nadal infantil titulat 'Paisatges d'hivern', programat per als dies 29 i 30 de desembre.