La galeria Mosaic Art de Girona celebra el seu primer aniversari amb una exposició d'Alexis Rom

La mostra "Afers gràfics" inclou peces exclusives dedicades al Mercat del Lleó i la Costa Brava

Segueix El Gerió Digital a Google

La galeria Mosaic Art de Girona commemora el seu primer any de trajectòria amb la inauguració d'una nova exposició temporal titulada "Afers gràfics", a càrrec de l'artista Alexis Rom. La mostra obrirà les portes aquest dijous a les set de la tarda al número 19 del carrer de la Força i es podrà visitar fins al 21 de novembre.

L'exposició aplega una dotzena d'exemplars únics de rètols lluminosos i serigrafies manuals en tiratges limitats i numerats, executats directament per l'autor. Alexis Rom, nascut a Barcelona el 1971, compta amb una extensa trajectòria vinculada a l'estampació i la publicitat, amb una estètica de caràcter nostàlgic que evoca les dècades de 1950 i 1960 i que s'ha fet popular en museus i botigues de disseny de referència a través de treballs anteriors.

Amb motiu del seu pas per l'espai gironí, l'artista ha elaborat expressament dues peces de tiratge limitat orientades al públic local. D'una banda, ha creat una sèrie de 50 exemplars anomenada 'Mercat del Lleó. Girona', pensada per subratllar la identitat del mercat municipal i reconèixer la tasca dels paradistes. De l'altra, ha dissenyat una col·lecció de 25 unitats titellada 'Visitez la Costa Brava, Perle de la Méditérranée', inspirada en la cartografia publicitària clàssica dirigida al públic francès.

La selecció d'obres també inclou un rètol lluminós dedicat a les 'Gasoses Cugat', una referència històrica que remet al mestre Xavier Cugat, nascut el dia de l'any 1900 a la plaça de l'Oli, a molt pocs metres de la galeria de la Força.

Un primer any de compromís amb l'art contemporani

La posada en marxa d'aquesta exposició coincideix amb el primer aniversari de la galeria Mosaic Art, que va iniciar oficialment les seves activitats el 23 d'octubre de 2025. Des de llavors, l'espai s'ha consolidat com un punt de referència per a l'art contemporani a la ciutat amb un total de set exposicions realitzades.

Per la galeria hi han passat durant aquest primer any creadors com Pep Admetlla, Ignasi Albors, Jordi Amagat, Narcís Comadira, Ignasi Esteve, Narcís Gironell, Jordi Gich, Viktor Kostenko, Clàudia Mañas, Jordi Martoranno, Joan Mateu, Clara Oliveras, Jordi Puig i Isidre Vicens.

L'horari habitual d'obertura de l'establiment és de dimecres a divendres de cinc a vuit del vespre i els dissabtes de deu a una del migdia, amb possibilitat de concertar altres hores. A més, amb motiu de la tradicional Fira del Dibuix i la Pintura, la galeria obrirà de manera excepcional tant al matí com a la tarda el diumenge 1 de novembre, coincidint amb la festivitat de Tots Sants.