Rescaten en helicòpter una excursionista ferida per un despreniment de roques a la Cerdanya

La dona ha patit diverses contusions a la zona de Músser

Segueix El Gerió Digital a Google

Els Bombers de la Generalitat han rescatat aquest dilluns una excursionista que ha resultat ferida pel despreniment d’una pedra a la zona de Músser, al municipi de Lles de Cerdanya. La víctima ha patit diverses contusions i ha hagut de ser evacuada en helicòpter fins a l’Hospital de Cerdanya.

Segons han informat els Bombers, l’avís de l’accident s’ha rebut a les 13.22 hores, després que una pedra es desprengués i provoqués lesions a l’excursionista.

Fins al lloc dels fets s’han mobilitzat tres dotacions terrestres dels Bombers i un helicòpter de rescat, amb efectius del Grup d’Actuacions Especials (GRAE) i personal sanitari del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM).

Els equips d’emergència han localitzat la dona i li han practicat una primera assistència sanitària per valorar les lesions que presentava. A continuació, els rescatadors han immobilitzat la víctima i han efectuat una maniobra de gruatge per extreure-la de la zona on havia patit l’accident i incorporar-la a l’helicòpter.

Finalment, l’excursionista ha estat traslladada a l’Hospital de Cerdanya per rebre atenció mèdica a causa de les policontusions provocades pel despreniment.