L'Ajuntament de Girona ha anunciat diverses novetats destacades per a les Fires de Sant Narcís 2026, entre les quals destaquen una cercavila inaugural conjunta que reunirà tota la imatgeria de la ciutat, un nou recorregut per a la Drakofarra i canvis en la Trobada de Gegants.
La principal innovació de l'edició d'enguany és la unificació de les quatre cercaviles prèvies en una de sola, que se celebrarà el divendres 23 d'octubre. L'acte començarà a les 17.30 h a la plaça del Vi amb la plantada d'elements i, a partir de les 17.45 h, la comitiva recorrerà el Barri Vell i el Mercadal passant per carrers com Ciutadans, l'Oli, Cort Reial, Ballesteries, Calderers, el pont de Sant Feliu, el passeig de José Canalejas, la plaça de la Independència, Santa Clara i el pont de Pedra, abans de retornar a la plaça del Vi cap a les 19.20 h per a una ballada conjunta i el pregó de les corals de Girona.
L'alcalde de Girona, Lluc Salellas, ha subratllat que la nova festa final de la Drakofarra busca "lligar la cultura popular amb la nit i diversificar i guanyar espais, portant al Barri Vell la música que fins ara es concentrava a la Copa i al parc del Migdia". Per la seva banda, el tinent d'alcaldia i regidor de Cultura, Quim Ayats, ha assenyalat que l'objectiu és "reforçar la identitat de Girona i posar la cultura popular al centre de la vida de la ciutat" amb una proposta "viva, participativa i inclusiva".
Pel que fa a la Drakofarra, que tindrà lloc el divendres 30 d'octubre, estrenarà un nou itinerari a partir de les 22 h des de la plaça de la Catedral —on la Bruixa de la Catedral recitarà els versots— passant per Sant Feliu, Ballesteries, Argenteria, la rambla de la Llibertat i el pont de Pedra fins a la plaça del Vi, obert a la instal·lació de parades de xuixos. A les 23.30 h, la jornada culminarà amb un espectacle amb gegants, tres dracs, la Xaranga Bufant Fort i el DJ Kivili.
Novetats a la Trobada de Gegants i estrena de LaViFarra
Per la seva banda, la XLV Trobada de Gegants i Bestiari de Girona se celebrarà el diumenge 1 de novembre, l'últim dia dels festejos, amb un nou punt final a la plaça del Poeta Marquina. La jornada arrencarà a les 10 h amb la plantada al parc del Migdia i la cercavila començarà a les 11.30 h passant per Oriol Martorell i Codina, Emili Grahit, Jaume Balmes, el pont de l'Areny, Joan Maragall i Sant Antoni Maria Claret. Com a mesura d'accessibilitat, s'habilitarà un Espai Calma per a persones neurodivergents en un tram del carrer de Joan Maragall.
Finalment, enguany s'estrena LaViFarra, una iniciativa impulsada pel consistori en col·laboració amb establiments de restauració de la plaça del Vi i l'entorn —com Kulmado, Sol Gastrobar, Tarlà, Vii, L'Antiga i El Cafè—, que oferiran servei de barra durant el pregó (23 d'octubre), la diada castellera (25 d'octubre) i la nit de la Drakofarra (30 d'octubre).


