L'alumna Atena Chico ha estat escollida nova alcaldessa del Ple dels Infants d'Arbúcies (Selva) en l'acte de constitució del plenari per al curs 2026-2027.
La sessió, celebrada a la sala de plens de l'Ajuntament, dóna el tret de sortida a la 13a legislatura d'aquest projecte de participació ciutadana adreçat als infants del municipi. Durant l'acte, Iu Fontbona ha estat nomenat nou tinent d'alcalde.
El nou plenari està format per 13 regidors i regidores escollits entre l'alumnat de les dues escoles de la vila. A banda de Chico i Fontbona, formen part del consistori infantil Omar Kamara, Abril Corral, Elba Puigdemont, Guim López, Carla Taberner, Ivet Ballús, Aulet Pallarols, Roc Castanyer, Soumia Boughafour, Khawla Chakir i Karim Gueye.
En el seu parlament, la nova alcaldessa va expressar la il·lusió i l'agraïment per assumir aquesta responsabilitat, destacant el compromís d'escoltar les idees dels companys. "Estic molt contenta i emocionada per aquesta gran oportunitat de millorar el poble i aportar totes les idees que tenim", va manifestar, remarcant la voluntat d'actuar amb responsabilitat i confiança.
El Ple dels Infants és una iniciativa municipal que apropa el funcionament de l'Ajuntament i la participació democràtica als nens i nenes, servint com a espai perquè puguin expressar opinions i plantejar propostes. Els 13 representants actuen com a portaveus per recollir les inquietuds de l'alumnat a través de sessions periòdiques de debat i acord.


