La recollida de residus de Sant Feliu de Guíxols afronta una vaga indefinida en plena temporada alta

La plantilla denuncia salaris congelats, sobrecàrrega laboral i vehicles en mal estat

Els treballadors de PreZero España, l’empresa que gestiona els residus i el sanejament urbà de Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà), començaran una vaga indefinida aquest diumenge, tal com ha anunciat el sindicat CCOO. La plantilla denuncia el “bloqueig sistemàtic de la negociació del conveni col·lectiu” i reclama millores salarials vinculades a l’IPC.

A més, alerta de la manca de manteniment dels camions i la maquinària, una situació que, asseguren, “suposa un risc per a la salut dels operaris”, així com d’una sobrecàrrega de treball. La vaga començarà aquest diumenge a les deu de la nit, coincidint amb un dels períodes de més generació de residus de l’any.

CCOO denuncia el que qualifica d’”actitud immobilista” de la direcció de PreZero al centre de treball de Sant Feliu de Guíxols, així com la falta de compromís del Consell Comarcal del Baix Empordà.

Segons el comunicat, el principal motiu del conflicte és el bloqueig del conveni col·lectiu. El sindicat assegura que fa mesos que mantenen “reunions estèrils” amb la direcció de l’empresa, que, segons denuncien, no ha presentat “cap proposta” que garanteixi el manteniment del poder adquisitiu de la plantilla.

“No podem acceptar que, en un context d’inflació, la plantilla segueixi amb salaris congelats, mentre el volum de feina i la responsabilitat del servei no deixen de créixer”, han assenyalat els treballadors.

Condicions de treball. Més enllà de la qüestió salarial, la plantilla considera que les condicions laborals són “insostenibles”. En aquest sentit, denuncia l’“estat precari” dels camions i de la maquinària, una situació que, asseguren, “suposa un risc diari per a la seguretat viària i la salut dels operaris”. També alerten que la manca de personal estructural s’està compensant amb una “sobrecàrrega sistemàtica” dels treballadors actuals, fet que afecta la conciliació i la salut física dels empleats.

Davant d’aquesta situació, els treballadors iniciaran una vaga indefinida aquest diumenge a les deu del vespre, coincidint amb una de les èpoques de més generació de residus de l’any.

En el mateix comunicat, CCOO lamenta que l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols es mantingui com a “espectador” del conflicte i reclama que l’administració intervingui per forçar la direcció de PreZero a asseure’s a negociar amb una “proposta digna” que eviti afectacions als carrers del municipi.