El Festival Internacional del Circ Elefant d’Or de Girona escalfa motors per l’inici de la 14a edició, que serà a partir d’aquest dijous. El director del festival, Genís Matabosch, ha anunciat que enguany ja han venut més de 24.000 entrades i suposa un rècord en la prevenda de localitats abans de l’estrena del festival.
Les 24 companyies que formaran part d’aquest concurs ja assagen els seus espectacles a la carpa que ha instal·lat el festival al camp de Mart de Girona. Enguany el Circ Nacional del Vietnam compleix 70 anys i per celebrar aquesta efemèride els organitzadors han convidat tres companyies a participar en el festival de Girona, un referent a nivell internacional.
La carpa de circ instal·lada al Camp de Mart de la Devesa de Girona ja funciona a ple rendiment. A l’interior hi treballen més de 70 artistes que participen en els 24 espectacles que formaran part de la programació. Es tracta de propostes que no s’han representat mai a Europa, tal com estableix la directriu del festival. Les 24 propostes es reparteixen en dos espectacles: el blau i el vermell.
Són les dues semifinals del festival abans que el jurat esculli les propostes que formaran part de la gran final, prevista per dilluns 2 de març a la nit. Al final d’aquesta gala es lliuraran els premis a les millors propostes presentades durant cinc dies a la ciutat de Girona.
Els artistes que participen en l’espectacle blau seran els primers a sortir a pista dijous a partir de dos quarts de nou del vespre, i repetiran dissabte en tres passis més. Per la seva banda, els participants de l’espectacle vermell oferiran dues funcions divendres i tres més diumenge.
El director del Festival Internacional del Circ, Genís Matabosch, ha destacat la varietat de disciplines presents enguany i ha posat l’accent en les tres companyies provinents del Festival Nacional del Vietnam. “Aquest any fan 70 anys i hem volgut celebrar-ho programant tres atraccions seves”, ha explicat.
Entre les propostes vietnamites hi ha la de Du Non, un quartet que presenta un número de cintes aèries a partir d’una estructura en forma de con que simbolitza el tradicional barret vietnamita. L’estructura s’eleva amb les artistes, que executen acrobàcies amb teles i equilibris subjectant-se amb la boca.
També destaca la companyia The Flying Maluenda’s, amb un número de trapezi en creu, i els brasilers Duo Vibraz, que porten a Girona un espectacle de mà a mà heretat del seu entrenador en un dels circs de referència de Llatinoamèrica.
El festival arrenca aquest dijous amb més de 24.000 entrades venudes, una xifra que, segons Matabosch, suposa “un rècord” en la venda anticipada en les 14 edicions celebrades fins ara. A banda del públic general, el certamen també atrau programadors que aprofiten el concurs per descobrir nous talents, consolidant Girona com a referent internacional del sector.
El director ha avançat que ja treballa en la programació de la 15a edició, que inclourà espectacles especials. La premissa, però, es mantindrà: presentar atraccions inèdites a Europa.

