Blanes limita a 1.962 els pisos turístics a la ciutat, menys de la meitat del permès per llei

Amb aquesta decisió, encara es pot augmentar en 623 les llicències a les actuals

L’Ajuntament de Blanes ha aprovat limitar a 1.962 el nombre de pisos turístics a la ciutat. Això suposa que encara es pugui incrementar en 623 llicències les que hi ha actualment, que són 1.339. L’aprovació de la mesura ha tirat endavant amb els vots favorables de l’equip de govern (PSC, Junts per Blanes i Blanes Sí) i l’abstenció de Vox, PP, Blanes ECP i Grup Blanes.

ERC i la CUP hi han votat en contra. Segons la llei que regula el règim urbanístic dels HUT, el límit legal màxim és de deu pisos per cada 100 habitants als municipis amb problemes d’accés a l’habitatge, com és el cas de Blanes. Aquest límit permetria a l’Ajuntament de Blanes arribar al topall de 4.152 HUT, més del doble del que, finalment, s’ha acabat aprovant.

Cal recordar que el Pla Especial Urbanístic (PEU) es va aprovar inicialment l’agost de l’any passat a la Junta de Govern Local de l’equip de govern i durant el període d’informació pública es van presentar dues al·legacions del sector turístic, i una altra per part de la CUP. Les dues primeres demanaven un increment de llicències fins als 2.450 i fins als 2.400, respectivament, mentre que la de la CUP exigia just el contrari, que no es concedissin més llicències a les quals ja hi havia en aquell moment.

El Departament d’Empresa i Treball va emetre el passat mes de novembre un informe sectorial de turisme favorable, i per això la proposta del PEU s’ha portat al ple per a la seva aprovació inicial, i ara es trametrà a la Comissió Informativa de Girona, a efectes de la seva aprovació definitiva.